Home » Natura » Teoria propusă de Charles Darwin în urmă cu 150 de ani este corectă. Porumbeii chiar comunică prin intermediul aripilor

Autor: Oana Bujor 11.12.2017
Carles Darwin a fost cel care a sugerat iniţial că păsările îşi utilizează aripile nu doar pentru a zbura, cât şi pentru a comunica. Acum, după 150 de ani, s-a dovedit că teoria cercetătorului este corectă.

Cercetătorii au descoperit că porumbelul cu coroană utilizează aripile pentru a produce un sunet cu frecvenţă înaltă cu care îşi avertizează companionii în cazul unui pericol. Conform Telegraph, anterior nu se ştia dacă sunetul este emis doar ca un efect secundar al zborului sau dacă era utilizat sub forma unui semnal.

Conform observaţiilor recente, anumite pene din structura aripilor sunt utilizate pentru emiterea sunetului doar în momentele în care pasărea simte că se apropie un pericol. Până în prezent, specialiştii în comunicarea păsărilor s-au axat pe sunetele vocale, însă noua descoperire prezintă faptul că porumbeii utilizează ”penele pe postul unor instrumente muzicale”, conform experţilor din cadrul The Australian National University, care au realizat studiul.

Pentru a confirma faptul că sunetul este produs pentru comunicarea pericolului, cercetătorii au realizat experimente de îndepărare a penelor. Observaţiile au demonstrat că păsările deţin aproximativ 8 pene primare care produc sunetul cu fercvenţă înaltă, în timp ce sunetele joase sunt produse de alte 9 pene primare.

Atunci când  cercetătorii au redat sunetul zborului unei păsări cu toate cele 8 pene primare intacte, păsările au încput să zboare, în cazul sunetului produs de zborul porumelului cu cele 8 pene îndepărtate, păsările au fost precaute şi nu au început să zboare.