Home » Natură » Insula care îi contrariază pe cercetători: creşte şi creşte, iar tot ce e de făcut este să admirăm

Publicat: 11.03.2018
Nishinoshima, o insulă vulcanică din sud-estul oraşului Tokyo, nu ieşea cu nimic în evidenţă. Lucrurile s-au schimbat acum jumătate de secol când a început să crească.

Procesul de apariţie a fost unul normal: vulcanul subacvatic a erupt până s-a adunat suficient material pentru a emerge de sub apă.  Apoi, în aprilie 1973, la est de insulă, apa a început să fie agitată, scrie Atlas Obscura. „Apa mării a început să fie tulbure, conţinând particule fine, suspendate, de culoare galben spre brun”, au precizat atunci chimiştii.

În următoarele zile de la eveniment, s-au format noi insule, care apoi s-au contopit, înglobând insula originală.

Avea deja dimensiuni respectabile, dar insula nu s-a oprit aici. În 2013, acelaşi proces a avut loc din nou. Un vulcan subacvatic a erupt în apropiere de Nishinoshima, iar autorităţile s-au gândit să-i dea noii insule formate un nume, până când s-a contopit cu Nishinoshima. De această dată a continuat să erupă, înghiţind masa originală, spre uimirea oamenilor.

În 2014, Japan Times a precizat că vulcanul subacvatic a eliberat suficientă lavă pentru a umple Tokyo Dome de şase ori. În 2015, noua Nishinoshima era de 12 ori mai mare decât versiunea din 1973 a insulei.

La sfârşitul anului 2015, erupţia s-a oprit. Savanţii sperau ca insula să devină locuibilă pentru diferitele specii de plante şi păsări, dar în primăvara lui 2017 lucrurile au început să se agite din nou. „Observatorii dintr-un avion au suprins pe 21 aprilie o activitate vulcanică intensă”, au notat cei de la Smithsonian Institution.

Descoperă PARADISUL VERDE! Insula Oahu din oceanul Pacific este Raiul pe Pământ