Home » Natură » Supervulcanul Yellowstone s-a format într-un mod cu totul diferit

Supervulcanul Yellowstone s-a format într-un mod cu totul diferit

Publicat: 29.07.2018
Supervulcanul Yellowstone din Statele Unite ale Americii are o istorie cu totul diferită de cea prezentată anterior, sugerează un studiu realizat de geologii din Virginia.

Anterior, se credea că zona calderei din vulcan se află în mare parte localizată în Wyoming şi este alimentată de nucleul Pământului, scrie Phys

„În cadrul cercetării nu am descoperit nicio dovadă a provenienţei căldurii din nucleul Pământului”, a declarat Ying Zhou, profesor din cadrul Virginia Tech College. „Imaginile din subteran sugerează că vulcanul Yellowstone a fost creat de către o placă oceanică străveche care a pătruns sub coasta de vest a Statelor Unite ale Americii în urmă cu 30 de milioane de ani. Această placă oceanică s-a rupt în bucăţi, fapt ce a dus la o perturbare a mantalei în urma căreia s-au produs erupţiile vulcanice din ultimele 16 milioane de ani”, a adăugat ea,

„Dovezile sunt direct contradictorii cu modelul standard”, a declarat Zhou. În cadrul studiului, Zhou a descoperit că noile imagini cu interiorul Pământului arată că placa oceanică Farallon, ce se afla în locul Oceanului Pacific, se află în prezent în vestul Statelor Unite ale Americii. Una dintre bucăţile din această placă s-a scufundat către adâncurile Pământului. Astfel, secţiunea plăcii oceanice ce s-a scufundat a împins la suprafaţă materie fierbinte.

Modelul anteror era utilizat pentru explicarea unicităţii vulcanului principal şi a întregii reţele vulcanice ce se întnde în Oregon, Idaho şi Wyoming. „Întotdeauna a existat o problemă, iar cercetătorii au încercat mai multe moduri de explicare a vulcanilor din Yellowstone”, a afirmat Zhou. Ultima erupţie masivă a vulcanului a avut loc în urmă cu 630.000 de ani.