Home » Natură » Fungi extrem de toxici, descoperiţi în apropiere de Marea Barieră de Corali din Australia

Publicat: 05.10.2019
O ciupercă extrem de otrăvitoare, care conţine toxine ce pot fi absorbite imediat prin pielea umană, a fost descoperită în premieră într-o pădure din apropierea Marii Bariere de Corali, potrivit unui anunţ făcut joi de oameni de ştiinţă din Australia.

Denumiţi Fire Corals (Corali de Foc), aceşti fungi sunt răspândiţi în Coreea de Sud şi Japonia şi se numără printre cele mai otrăvitoare specii de ciuperci. Specialiştii de la Universitatea James Cook din Australia au anunţat că aceşti fungi otrăvitori, care pot arde pielea şi provoca şoc anafilactic, au fost descoperiţi în apropiere de Cairns, în regiunea nordică îndepărtată a Queensland.

„Dacă sunt găsiţi, fungii nu trebuie atinşi şi nici mâncaţi. Din suta de ciuperci toxice cunoscute de către cercetători, este singura a cărei toxine poate fi absorbite de către piele”, a afirmat Matt Barrett, expert în fungi la Australian Tropical Herbarium din cadrul universităţii mai sus citate, potrivit Reuters.

Dacă sunt ingeraţi, aceşti fungi de culoare roşie provoacă instant efecte adverse extrem de puternice, precum dureri de stomac, stări de vomă, diaree şi amorţeală, iar peste câteva ore sau zile pielea de pe mâini şi de pe picioare se descuamează, în timp ce creierul se micşorează.

Matt Barrett este de părere că aceste ciuperci otrăvitoare au apărut în mod natural în Cairns, deşi au fost identificate anterior şi în Indonezia şi Papua Noua Guinee.

O specie de fungi ar putea fi primul caz de infecţie care se răspândeşte din cauza încălzirii globale