Home » Natură » Australia are 48 de noi specii de păianjeni, în afară de cele aproape 3.000 cunoscute deja

Publicat: 16.11.2023

Australia, țara mamiferelor care depun ouă și a uneia dintre cele mai periculoase plante de pe planetă, are acum noi specii de păianjeni. O monografie recentă descrie, pentru prima dată, 48 de specii de păianjeni din familia Miturgidae.

„A fost surprinzător câte specii au fost descrise în această lucrare, știam că există multe, dar numărul a fost mult mai mare decât am anticipat”, a declarat autorul principal, dr. Robert Raven, care a efectuat cercetarea în timp ce lucra la Queensland Museum Network.

Un proiect taxonomic de această amploare nu este ceva ce oamenii de știință pot realiza în câteva luni. A fost nevoie de decenii de muncă meticuloasă a lui Raven și a colegilor săi pentru a categorisi și descrie formal aceste noi specii de păianjeni, care sunt reprezentanți ai cinci genuri diferite: Miturgopelma, Knotodo, Xeromiturga, Miturgiella și Xistera.

48 de noi specii de păianjeni, descoperite în Australia

„Taxonomii noștri sunt asemenea detectivilor în munca lor de a descrie formal specii noi pentru știință. De multe ori, speciile sunt obținute și devin parte a colecției, dar nu sunt cunoscute formal științei. Aici intervine munca cercetătorilor noștri, a oamenilor de știință”, a explicat directorul executiv al Queensland Museum Network, dr. Jim Thompson.

Pentru a crește dificultatea, istoria familiei Miturgidae a fost lungă și confuză. De la prima sa descriere de către naturalistul francez Eugène Simon în 1886, a fost revizuită de mai multe ori, diferite specii și subfamilii fiind adăugate sau eliminate pe măsură ce oamenii de știință au căutat cea mai precisă clasificare posibilă.

Noile specii pot fi găsite în habitate uscate din întreaga Australie, în special în pădurile de eucalipt, Acacia harpophylla, mallee, landă și mediile deșertice. Raven le-a descris ca fiind „nocturne și cu mișcări rapide”, cu lungimi ale corpului de până la 10 milimetri. Acești păianjeni nu țes pânze, ci umblă în jurul solului habitatului lor noaptea în căutarea prăzii.

Ce nume poartă noile specii?

Odată cu identificarea noilor specii apare și sarcina de a le da nume. În acest caz, echipa a ales să onoreze mai multe nume importante în comunitatea arahnidelor, inclusiv pe fosta prezentatoare a emisiunii TV australiene Totally Wild, Ranger Stacey Thomson, notează IFLScience.

„Am petrecut multe ore filmând povești despre păianjeni de-a lungul anilor cu Robert și echipa de la Queensland Museum și a fost mereu uimitor. Am învățat atât de multe despre arahnide, biologia lor și comportamentele lor unice și sper că aceste povești i-au ajutat pe copiii din Australia să afle cât de incredibili sunt păianjenii”, a spus Ranger Stacey după anunțarea păianjenului care-i poartă numele, Miturgopelma rangerstaceyae.

Printre cei comemorați s-au numărat și dr. Barbara Baehr (M. baehrae), un biolog german care a descris mai multe noi specii de păianjeni australieni decât oricare altă persoană în acest secol; și fotograful și arahnologul Caitlin Henderson, care ea însăși a colectat specimenele de M. caitlinae, specia care acum îi poartă numele.

Cu aceste specii complet noi, lumea naturală demonstrează încă o dată că are atât de multe secrete pe care oamenii încă nu le-au descoperit. Potrivit CSIRO, Australia ar găzdui aproape 10.000 de specii de păianjeni, conform estimărilor, însă doar 2.700 de specii au fost identificate până acum, din 500 de genuri și 78 de familii.

Studiul a fost publicat în Zootaxa.

Test de cultură generală. Ce viteză are un purice?

Sunetul care sperie animalele din Africa mai rău decât răgetul leilor și focurile de armă