Home » Stiinta » Oamenii de ştiinţă au făcut o nouă descoperire crucială: CANCERUL pancreatic este, de fapt, un conglomerat din patru boli distincte. FOTO+VIDEO

Marina Manastîrlî 02.27.2016
Cercetătorii au declarat că rezultatele lor sunt o lansare pentru noi investigaţii şi tratamente.
Aproape 8.800 de persoane sunt diagnosticate anual, în Marea Britanie, cu cancer pancreatic şi doar 20% dintre adulţi supravieţuiesc mai mult de un an după ce au fost diagnosticaţi.

Mai puţin de 5% dintre pacienţi supravieţuiesc cinci ani şi doar 1% sunt încă în viaţă după 10 ani de la diagnosticare.
Studiul, efectuat de o echipă de cercetători de la Universitatea din Glasgow, a analizat 456 de tumori de cancer pancreatic şi a ajuns la concluzia că boala ar putea fi clasificată ca fiind una dintre cele patru subtipuri diferite: carcinom, celule progenitoare pancreatice, imunogen şi ADEX.

Profesorul Sean Grimmond, care a participat la studiu, a declarat că există deja medicamente disponibile pentru cancer, care ar putea viza anumte părţi ale „sistemului deteriorat”, care a dus la formarea cancerului pancreatic.

Potrivit lui Grimmond, unele tulpini ale bolii au fost asociate cu mutaţii care relaţionează, în mod normal, cu cancerul de colon sau leucemia, pentru care medicamentele experimentale sunt deja utilizate pentru a tratamente.

„Acest studiu demonstrează că tumorile pancreatice sunt considerate ca fiind patru boli distincte, cu diferite rate de supravieţuire, tratamente şi genetică care stau la bază. Cunoscând fiecare subtip pe care pacientul îl are, medicul poate oferi recomandări exacte de prognostic şi tratament”, a explicat Grimmond.

„Standardul de ingrijire pentru cancerul pancreatic într-adevăr nu s-a schimbat în ultimii 20 de ani. Există o serie de opţiuni diferite chimioterapiei, dar, în general, e precum ai lovi boala cu un ciocan de lemn cu ochii închişi”, a declarat Peter Bailey, un alt autor al studiului.

Cercetătorul principal al studiuli, Leanne Reynolds, afirmă că rezultatele studiului  însemană că, pe viitor, „pacienţii vor beneficia de un tratament potrivit la momentul potrivit”.

„Acest lucru este crucial pentru persoanele cu cancer pancreatic, deoarece boala este dificil de diagnosticat şi adesea diagnosticul vine teribil de târziu. Daca putem afla cu mai multă precizie care tratament ar fi cel mai eficient pentru fiecare pacient, vom putea asigura pacienţilor cele mai mari şanse de a trăi”, a declarat Leanne Reynolds.

Potrivit unui alt cercetător, doctorul Emma Smith de la Centrul de Cercetare a Cancerului din Marea Britanie, identificarea diferitelor tipuri de cancer pancreatic şi dezvăluirea complexităţii bolii este un pas important spre găsirea tratamentelor eficiente.