Home » D:News » Un simplu test de sânge ar putea diagnostica 5 tipuri de cancer. ”Nimeni nu a mai dormit în noaptea de după această descoperire” – VIDEO

Marina Manastîrlî 02.10.2016
Oamenii de ştiinţă din SUA au identificat o semnătură genomică comună în ADN-ul tumorii, care este împărtăşită de cinci tipuri diferite de cancer.
Constatarea ar putea conduce la dezvoltarea unui simplu test de sânge, capabil să diagnosticheze o varietate de tipuri de cancer în stadiile incipiente.

Această semnătură indicator rezultă dintr-o modificare chimică a ADN-ului, proces numit metilare, care controlează expresia genelor. După ce au identificat acest indicator, oamenii de ştiinţă au descoperit dovezi coerente de prezenţă a acestuia în cinci tipuri diferite de tumori: de colon, pulmonar, de sân, de stomac şi cancere endometriale.

„Găsirea unei semn distinctiv pe bază de metilare este ca şi cum ai căuta un copac de molid într-o pădure de pini. Este o provocare tehnică, dar am găsit o semnătură subliniată de metilare în jurul genei cunoscute sub numele de ZNF154, care este unică pentru tumori„, a declarat biologul computaţional Laura Elnitski de la Institutul Naţional American de Cercetare a Genomului Uman (NHGRI).

„Nimeni din grupul meu nu a dormit în noaptea de după această descoperire. Am fost atât de entuziasmaţi când am găsit acest posibil biomarker. Este primul de acest fel care se poate aplica la atât de multe tipuri de cancer”, a declarat Elnitski.

În noul studiu, oamenii de ştiinţă au dezvoltat o serie de paşi care descoperă semnătura într-o varietate de tumori. Echipa a folosit o tehnică numită Reacţie de polimerizare în lanţ, pentru a amplifica ADN extras din tumori şi au analizat rezultatele, găsind niveluri ridicate de ZNF154 între diferitele tipuri de tumori.

„Găsirea semnăturii de metilare a fost un proces extrem de dificil şi valoros. Această descoperire ar putea fi un pas important în dezvoltarea unui test ce va identifica precoce cazurile de cancer printr-un simplu test de sânge”, a declarat directorul ştiinţific al NHGRI, Dan Kastner.

Oamenii de ştiinţă cercetează acum dacă indicatorul poate fi utilizat pentru a identifica cazurile de cancer în probele de sânge ale pacienţilor cu cancer de vezică urinară, sân, colon, pancreas şi cancer de prostată. Ei vor investiga, de asemenea, dacă această metodă de analiză poate recunoaşte cancerul la pacientele cu cancer ovarian.

„Am pus bazele pentru dezvoltarea unui test de diagnosticare, care oferă speranţa de a diagnostica cancerul în fazele incipiente, îmbunătăţind astfel rata de supravieţuire a persoanelor cu mai multe tipuri de cancer”, afirmă Laura Elnitski.

Vă recomandăm şi:

Brătianu și cea mai mare bătălie diplomatică