Home » Stiinta » O femeie din Marea Britanie a devenit primul pacient căruia i-a fost administrat un vaccin anticancer

03.03.2016
O tânără din Marea Britanie a devenit primul pacient diagnosticat cu cancer din lume căruia i s-a injectat un vaccin distrugător de celule canceroase, informează într-un articol ziarul britanic „The Independent”

Kelly Potter, în vârstă de 35 de ani, a fost diagnosticată în iulie 2015 cu cancer cervical în stare avansată (faza a IV-a) şi aproape imediat pacienta s-a înrolat într-un program de testare de vaccin anticancer, program care durează doi ani şi în el sunt implicaţi până la 30 de pacienţi voluntari.

Cercetătorii britanici au conceput un vaccin capabil să încurajeze sistemul imunitar al pacientului, pentru a reacţiona împotriva celulelor canceroase, mai exact să atace acea parte a celulei canceroase responsabilă cu replicarea ei permanentă.

Concomitent cu vaccinul, pacienţii vor efectua procedee de chimioterapie medicamentoasă care, în doze scăzute, „ridică frânele” sistemului imunitar, acesta nemaifiind oprit să atace celulele canceroase din corp, au precizat cercetătorii. „Kelly Potter, care locuieşte în Beckenham, Kent, a fost repartizată pentru teste cu vaccin anticancer la Guy’s Hospital din Londra, pentru că, din nefericire, boala i-a afectat şi alte zone ale corpului”, subliniază ziarul „The Independent”.

Prima doză de vaccin i-a fost administrată tinerei pe data de 9 februarie, iar până acum a mai primit alte şapte doze. Vaccinul preparat de medici conţine un mic fragment de proteină din enzima numită telomerază umană transcriptază inversă (hTERT), care nu permite celulelor canceroase să se dividă continuu.

Prin injectarea acestui antigen în sânge, sistemul imunitar este stimulat să genereze anticorpi, care vor ataca doar celulele canceroase, lăsând intacte celulele normale şi sănătoase, susţin medicii britanici, citaţi de publicaţie. „Trăsătura unică a acestui studiu pe care îl derulăm este utilizarea adiţională de agenţi care stimulează răspunsul la vaccin. Sperăm să putem anihila efectul inhibitor al celulelor reglatoare ale sistemului imunitar (celulele T) prezente în sistemul circulator al pacientului şi care credem că au limitat eficienţa primelor vaccine realizate de noi. Sunt foarte puţine tumori solide care nu se pot supune unui astfel de tratament. Acesta este un test în prima sa fază, dar suntem încrezători că este un test sigur. Cu toate acestea, pentru a vedea dacă este sau nu eficient trebuie să aşteptăm”, a declarat unul dintre membrii echipei medicale.

Sursa: Rador