Home » Stiinta » Stresul ne poate AFECTA mai mult decât credem. Ce probleme de sănătate sunt cauzate de această stare

03.05.2016
O echipă de cercetători, condusă de Jonathan Godbout, profesor de neuroştiinţe la Universitatea din Ohio, a analizat relaţia dintre expunerea prelungită la stres şi pierderile de memorie pe termen scurt la cobai
Oamenii de ştiinţă americani au obişnuit cobaii cu un labirint care avea o ieşire, apoi i-au expus la vizite repetate ale unui cobai mai mare şi agresiv. Cei care au fost nevoiţi să se confrunte cu intrusul în mod repetat au avut dificultăţi în a-şi aminti locaţia ieşirii, în timp ce cobaii care nu erau stresaţi au găsit-o cu uşurinţă, informează CSID.

Problema s-a rezolvat în 28 de zile, dar până atunci, cobaii au au prezentat semne de anxietate, ca simptom al comportamentului depresiv.

Incapacitatea de a-şi aminti a coincis cu schimbări măsurabile în creierului cobailor. Celulele sistemului imunitar au apărut în creierului cobailor stresaţi, indicând inflamaţia ca răspuns al sistemului imunitar la stres.

Mai mult, analiza hipocampusului a dezvăluit un deficit în dezvoltarea de neuroni noi la o perioadă de 10 – 28 de zile după ce perioada stresantă a luat sfârşit.

„Celulele sistemului imunitar provin de la măduvă, iar acestea pot migra către zone ale creierului asociate cu activitatea neuronală ca răspuns la stres”, a explicat John Sheridan, director Institutul pentru Cercetare Medicală Comportamentală din Ohio.

Experienţa de a fi dominat în mod constant de un cobai alfa şi înfrângerea reprezintă un tipar familiar pentru persoanele care trăiesc cu stres cronic.

Oamenii de ştiinţă speră că o mai bună înţelegere a stresului şi a problemelor cognitve poate contribui la crearea unor strategii pentru cei care se confruntă cu anxietate, depresie şi probleme precum stresul post traumatic.

„Impactul asupra memoriei şi confirmarea că inflamaţia la nivelul creierului este cauzată de răspunsul sistemului imunitar sunt descoperiri importante. Este posibil să putem identifica ţinte pe care le putem trata farmaceutic sau din punct de vedere comportamental”, a spus Godbout.

Echipa de cercetători a concluzionat că pierderile de memorie pe termen scurt sunt asociate cu inflamaţia la nivelul creierului şi a sistemului imunitar şi speră că aceste descoperiri vor fi de ajutor persoanelor care suferă de stres.

Vă recomanăm şi aceste articole:

Utilizatorii WhatsApp vor putea face apeluri vocale și video inclusiv pe versiunea desktop
8 Martie, ziua în care femeile nu primeau flori şi se luptau pentru nişte drepturi elementare
Proiect inedit într-o comună din Galați. Trei tineri au construit un cinematograf drive-in