Home » Stiinta » Reuşită de EXCEPŢIE a cercetătorilor chinezi. Este pentru prima dată când acest proces a putut fi observat în spaţiul cosmic – FOTO

Alin Motogna 04.21.2016
Oamenii de ştiinţă susţin că observaţiile pe care le-au făcut îi vor ajuta să afle dacă, la un moment dat, specia umană se va putea reproduce în spaţiul cosmic.

În cadrul unui experiment, oamenii de ştiinţă au putut observa, pentru prima dată în istorie, cum embrionii proveniţi de la mamifere se pot dezvolta în spaţiul cosmic. Studiul a fost făcut cu ajutorul satelitului recuperabil SJ-10, la bordul căruia au fost plasaţi 6000 de embrioni de şoareci. La numai 96 de ore de la lansarea în spaţiul cosmic, cercetătorii au remarcat transformarea embrionilor în blastocite.

Satelitul a fost lansat în acest an, pe data de 6 aprilie, însă misiunea lui s-a încheiat în aceste zile, deoarece oamenii de ştiinţă consideră că SJ-10 şi-a îndeplinit scopul pentru care a fost proiectat. Imediat după ce au recuperat dispozitivul, cercetătorii au prelevat probele şi le-au cedat specialiştilor din cadrul Academiei Chineze de Ştiinţe din Beijing, pentru a le analiza.

,,Va mai trece o lungă perioadă de timp până când omenirea va putea coloniza spaţiul cosmic. Înainte ca acest lucru să se întâmple, trebuie mai întâi să aflăm dacă vom putea supravieţui şi dacă ne vom putea reproduce în exteriorul atmosferei terestre. Acum am demonstrat că putem face primul pas în acest sens”, a declarat profesorul Duan Enkul (Academia Chineză de ştiinţe) pentru publicaţia China Daily.

Blastocitele de şoareci observate de către cercetătorii chinezi (Foto:iflscience.com/Institute of Zoology/CAS/China Daily)

În momentul lansării, embrionii fuseseră deja fertilizaţi cu două zile înainte. Pe parcursul desfăşurării misiunii, embrionii s-au transformat în blastocite, stadiu în care diferenţierea celulelor şi schimbările din structura acestora au avut deja loc. Aceasta este etapa în care embrionii umani pot fi implantaţi prin intermediul fertilizării in-vitro.

Descoperirea făcută la bordul satelitului SJ-10 demonstrează faptul că embrionii mamiferelor se pot dezvolta în spaţiul cosmic, însă nu au fost găsite dovezi care să ateste că acest proces poate avea loc şi în cazul ovulelor umane. Mai mult decât atât, cercetătorii trebuie să ia în considerare diferenţele foarte mari dintre embrioni şi puii mamiferelor care ar putea să se nască în spaţiul cosmic.

Vă mai recomandăm şi: Au fost obtinuti embrioni umani cu ADN de la trei persoane