Home » Știință » Copilul tău este fan Harry Potter? Uite cum îl poţi ajuta să înţeleagă ştiinţa

Copilul tău este fan Harry Potter? Uite cum îl poţi ajuta să înţeleagă ştiinţa

Publicat: 21.05.2016
Cu toţii ştim că ştiinţa este complexă, plină de cuvinte grele şi idei complicate. În acelaşi timp, este cea mai bună metodă de a înţelege lumea, deci este important să-i învăţăm pe copiii încă de mici cât de importantă este.

Un cercetător a dezvăluit cel mai eficient mod de a-i ajuta pe cei mici să înţeleagă genetica. Secretul? Vorbiţi cu ei despre Harry Potter.

„Drept consilier genetic, una dintre cele mai dificile întrebări pe care mi le adresează părinţii este: „Cum vorbim cu copiii noştri despre genetică?” ”, explică Jon Roberts, consilier la Wellcome Trust Sanger Institute, pe blogul GenomEthics.

Cum se poate transforma o discuţie despre Quidditch şi Voldemort într-o lecţie despre ADN? Pe blog, Robert se bazează pe două topicuri importante: moştenire şi „a se simţi diferit”. Ambele subiecte par simple pentru noi, dar pot fi adevărate provocări pentru un copil care nu ştie nimic despre genomi sau cromozomi.

Cărţile Harry Potter sunt pline cu exemple de moştenire cu care poţi lucra. Spre exemplu, în lumea J.K.Rowling, parinţii magicieni sunt predispuşi să aibă copii magicieni, dar nu este o regulă. Magia poate fi prezentă la copii fără ca părinţii să o aibă.

„Vedem asta la Hermione care nu are părinţi cu puteri magice”, spune Robert.  „Sunt şi alte exemple de moştenire în cărţi. Hagrid este atât de mare pentru că mama sa era gigant, iar legat de Harry Potter se spune că semăna foarte mult cu tatăl lui, dar că avea ochii mamei lui.”

Desigur, o discuţie cu copilul tău despre Harry Potter nu îl va transforma în Craig Venter peste noapte, dar este o metodă ingenioasă de a pune bazele subiectului genetică.

„Iar dacă cei mici nu vor fi atraşi de Harry Potter?” Poţi improviza, spune Robert: „Am folosit această serie drept exemplu pentru că este o sursă bogată de personaje şi imaginaţie, dar, de asemenea, pentru că este foarte populară. Atunci când copiii îşi pot exprima opiniile şi observă că sunt luate în considerare, ajută conversaţia să curgă şi comunicarea să fie facilitată.”