Home » Stiinta » Savanţii din Singapore au inventat un material care omoară rapid microbii şi bacteriile rezistente la antibiotice – FOTO

Autor: Marina Manastîrlî 06.09.2016
Luna trecuta, o cercetare privind rezistenţa antimicrobiană a avertizat despre un viitor posibil în care supermicrobii se vor dezvolta astfel încât antibioticele curente vor deveni ineficiente.

Oamenii de ştiinţă din Singapore au contribuit la crearea unui nou material, care nu numai că omoară microbii rapid, dar previne dezvoltarea bacteriilor rezistente la antibiotice.

Materialul, care este numit oligomer imidazoliu, a fost dezvoltat de către oamenii de ştiinţă de la Institutul de Bioinginerie şi Nanotehnologie (IBN), o ramură a Agenţiei pentru Ştiinţă, Tehnologie şi Cercetare (A * STAR) din Singapore. În mod impresionant, compusul a demonstrat că distruge 99,7 la sută din bacteriile E. coli în numai 30 de secunde.

Compusul este nu doar un antibacterian rapid, dar şi unul eficient. Graţie unei structuri moleculare asemeni unui lanţ, oligomer imidazoliu este capabil să penetreze şi să distrugă membrana celulară a bacteriilor, păstrând noile tulpini rezistente la antibiotice. Alte antibiotice vor ucide microbii, dar nu vor neglija să ”curăţe după ele”, notează gizmag.com

Pe lângă asta a mai fost demonstrată şi eficacitatea sa împotriva altor bacterii şi ciuperci rezistente la antibiotice, precum Staphylococcus aureus, Pseudomonas aeruginosa şi Candida albicans. Compusul distruge 99,9 la sută din aceşti microbi în mai puţin de două minute.

Cultură de E.coli. Sursa foto: A*STAR

„Materialul nostru unic poate omorî bacteriile rapid şi poate inhiba dezvoltarea bacteriilor rezistente la antibiotice. Studiile de chimie computaţională au sprijinit descoperirile noastre experimentale în care compusul cu catenă acţionează prin atacarea membranei celulare a bacteriilor. Acest material este, de asemenea, sigur pentru utilizare, deoarece are o sarcină pozitivă, care vizează numai bacteriile încărcate negativ, fără a distruge celulele roşii din sânge”, a declarat liderul grupului IBN, Yugen Zhang.

Compusul echipei a fost dezvoltat ca o alternativă la triclosan, un ingredient utilizat în produse de igienă, cum ar fi săpun şi pasta de dinţi. A fost demonstrat că triclosanul ajută la rezistenţa la antibiotice. Echipa spune că noul material, care se prezintă sub formă de praf alb solubil în apă, ar putea fi un înlocuitor viabil în diverse aplicaţii şi poate fi utilizat în spray-urile utilizate pentru sterilizarea caselor şi spitalelor.

E. coli dupa prelucrarea cu oligomer imidazoliu.Sursa foto: A*STAR

„Ameninţarea globală în ce priveşte bacteriile rezistente la medicamente a creat necesitatea urgentă a unor noi materiale care pot ucide şi preveni dezvoltarea bacteriilor dăunatoare. Noul nostru material antimicrobian ar putea fi utilizat în produsele de consum şi de îngrijire personală pentru a sprijini bunele practici de igienă personală şi pentru a preveni răspândirea bolilor infecţioase”, a declarat directorul executiv de la IBN, profesorul Jackie Y. Ying.

Sursa: Gizmag