Home » Stiinta » Reuşită de excepţie a cercetătorilor americani. A fost doborât un nou record – VIDEO

Autor: Alin Motogna 08.05.2016
Reuşită de excepţie a cercetătorilor americani. A fost doborât un nou record  – VIDEO
Reuşita a fost obţinută după o pregătire de aproape 20 de ani.

O echipă de cercetători de la Universitatea New Mexico a depăşit recordul pentru cea mai scăzută temperatură obţinută vreodată într-un corp solid. Specialiştii coordonaţi de fizicianul Mansoor Sheik-Bahae au folosit unde laser pentru a răci un tip special de cristale până la -182 de grade Celsius.

,,Orice mecanism folosit pentru a răci părţi ale unui sistem are componente mobile. De cele mai multe ori, există un lichid care determină apariţia unor vibraţii. Acestea pot influenţa precizia sau stabilitatea dispozitivului. Cu toate acestea, dacă foloseşti răcirea optică, poţi obţine temperaturi scăzute fără a exista virbaţii sau părţi mobile şi, astfel, sistemul tău poate fi folosit cu succes în numeroase situaţii”, a menţionat unul dintre cercetătorii implicaţi în experiment, Aram Gragossian, într-un comunicat de presă emis de Universitatea New Mexico.

Răcirea unui corp solid este mult mai dificilă decât cea a aerului, de exemplu, deoarece este mai greu să extragi energie dintr-un obiect decât dintr-un gaz.

În cadrul experimentului lor, oamenii de ştiinţă americani au răcit cristale sintetice în care au încorporat ioni de ytterbiu. Asupra acestora au fost propulsate unde laser, care au făcut ca ionii să emită lumină la diferite lungimi de undă, captând energie pe tot parcursul acestui proces.

Sursa:youtube.com/UNM

Specialiştii au petrecut mai bine de 20 de ani pregătind acest experiment. În tot acest timp ei au îmbunătăţit puritatea cristalelor, dar şi precizia laserelor cu ajutorul cărora a fost obţinută temperatura-record.

Reuşita savanţilor americani a fost publicată în revista Scientific Reports. Echipa de cercetare spune că noua tehnologie ar putea fi folosită în numeroase domenii, mai ales în medicină, la fabricarea unor camere video cu infraroşu folosite pentru detectarea cancerului de piele.

Vă mai recomandăm şi: Cea mai ridicată temperatură înregistrată vreodată pe Terra a fost obţinută de specialiştii CERN

Ştiaţi că putem îngheţa apa…încălzind-o?

Cele mai reci molecule din lume, obţinute într-un laborator MIT. Temperatura lor este mai scăzută decât cea a spaţiului