Home » Stiinta » De sâmbătă, giganticul telescop chinez va începe căutarea extratereştrilor. Locuitorii sunt înfricoşaţi

Autor: Oana Bujor 09.27.2016
În China a fost construit un telescop gigantic pentru a cerceta viaţa extraterestră, noua tehnologie a înfricoşat locuitorii din zonă.

Marele telescop cu unde radio va începe să opereze de sâmbătă, după peste cinci ani de la începerea construcţiei. Prin intermediul telescopului, China doreşte să îşi afirme poziţia de  mare putere cosmică, prin descoperiri dramatice.

Tehnologia maiestuoasă, dar împovărătoare pentru provincia Guizhou, întruchipează planurile Chinei de a deveni putere ştiinţifică.  Acesta este realizat din 4.450 de panouri triunghiulare, fiind amplasate pe 195.096 metri pătraţi, echivalentul a 450 de terenuri de baschet.  Având un diametru de aproape 500 de metri, va putea capta de două ori mai repede informaţiile decât cel de-al doilea cel mai mare telescop din lume, Arecibo din Puerto Rico.

Astronauţii vor utiliza telescopul Guizhou pentru a alcătui harta formei şi formării universului bazându-se pe mărimea sa şi pe un detector mobil ce se află suspendat deasuprea ,,farfuriei” prin intermediul căreia spaţiul poate fi explorat mult mai rapid şi mult mai  în profunzime. Telescopul a costat 184 de milioane de dolari, pentru ca proiectul să rămână secret peste 9.000 de persoane vor fi relocate.

În general, cercetările ştiinţifice din China erau utilizate pentru a servi scopurilor politice sau militare ale ţării. Însă proiectarea telescopului arată dorinţa oficialităţilor de la Beijing de a se clasa în liga ştiinţifică.

De-a lungul istoriei, China a fost subjugată de vest, însă dezvoltarea ştiinţei este importantă în orice putere modernă. Studierea divinităţii a fost domeniul în care China a excelat în timpurile antice.

,,Acum ne grăbim să-i prindem din urmă, să recreăm gloria pe care au avut-o srămoşii noştri,” a declarat Zhang Chengmin, astrofizician  din cadrul National Astronomical Observatories, Academia Chineză de Ştiinţe. ,,China nu este doar o putere economică, este şi o putere ştiinţifică,”  adăugat el.

Astronomia depinde şi de cooperările internaţionale, în ciuda avântului chinezilor, telescopul utilizează şi echipament din alte ţări precum Australia. ,,Astronomia prin intermediul undelor radio este un domeniu internaţional,” a declarat Douglas  Bock.

Rocile moi care înconjoară satul Guizhou s-au dizolvat şi s-au erodat de-a lungul eonilor, formând cavităţi naturale. Pe aceste terenuri se află oameni ce duc vieţi izolate, fermieri şi apicultori.

Terenul din zonă a oferit mediul ideal pentru construirea radio-telescopului, populaţia este puţină, iar dealurile blochează zgomotele  ce ar putea interfera cu sunetele din univers.

Printre miile de oameni ce vor fi relocaţi se află şi persoane care nu vor să plece.

,,Mi-am trăit toată viaţa aici. Strămoşii mei au trăit aici încă din dinastia Qing, acum 200 de ani,” a declarat Huang, un tâmplar din zonă.

Programul astronomic al Chinei cuprinde trimiterea unui astronaut pe Lună până în 2025 şi lansarea unui vehicul pe Marte, până în 2020. De asemenea, China doreşte să construiască cel mai mare accelerator de particule din lume.

Sursa: NY Times