Home » Stiinta » Cinci mari teorii ale conspiraţiei pe care cercetătorii au încercat să le combată, dar nu au reuşit

Autor: Oana Bujor 12.04.2016
Pentru cercetători, teoriile conspiraţiei sunt asemănătoare cu molima, oricât de multe cercetări sunt realizate asupra subiectului, o minoritate de oameni va crede că acestea sunt adevărate.

După cum spune şi Carl Sagan, ,,afirmaţiile extraordinare au nevoie de dovezi extraordinare”. Deşi teoriile conspiraţiei se regăsesc în mai multe domenii, de la vaccinuri până la schimbările climatice, cercetătorii trebuie să aducă argumente plauzibile şi legitime pentru a le combate.

Iată cinci dintre teoriile conspiraţiei pe care cercetătorii au încercat să le combată, însă au eşuat:

1. Dârele morţii

În timp ce lumea a evoluat, iar călătoriile cu avionul au devenit o necesitate, numărul pasagerilor din avioane a crescut vizibil, dovada stă în urmele de pe cer. Pentru unii urmele de vapori  marchează trecerea unui avion, însă unii consideră că este vorba de un program secret al guvernelor de împrăştiere a chimicalelor periculoase prin ţară. Norii albi nu se formează natural, conform teoreticienilor, ceea ce înseamnă că ar fi produse prin utilizarea unei substanţe misterioase.

Cercetătorii de la Universitatea din California au publicat o lucrare complexă realizată de 77 de experţii despre depunerile atmosferice şi dârele de pe cer. În toate a fost susţinut faptul că nu au descoperit dovezi ale existenţei unui program guvernamental care ar încearca să împrăştie chimicale prin intermediul avioanelor. Cercetătorii au concluzionat că vaporii apar în urma interacţiunii avionului cu atmosfera.

2. Fluorul

Dacă guvernul american nu propagă chimicale în aer, le pune în apă.

Fluorul este adăugat în apa de băut din Statele Unite ale Americii de zeci de ani pentru a reduce cariile, în cadrul unui studiu din 2013 cercetătorii au afirmat că programul funcţionează. În timp ce elementul este prezent în apă în mod natural, un nivel mai crescut al fluorului ajută dinţii în lupta cu bacteriile.

În timpul anului 1930, frica adusă de comunişti a născut în minţile oamenilor ideea că în apă este adăugată o substanţă pentru controlul minţii. Fluorul este dăunător pentru oameni, dar numai în cantităţi mult mai mari decât cea aflată în apa potabilă. Conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, concentraţia de fluor este deseori de 1 la un milion.

3. Microundele

Microundele funcţionează prin interacţiunea specifică cu anumite molecule din mâncare, cele mai importante fiind moleculele de apă, de grăsime sau zaharurile. Undele provoacă vibrarea moleculelor care generează căldură. Însă, microundele nu sunt atât de puternice încât să rupă legăturile chimice. Dovezile provin dintr-o cercetare care prezintă faptul că, prin încălzirea unor mâncăruri se pot descompune anumiţi compuşi benefici, precum antioxidanţii.

În cadrul unui studiu din 1982 a fost confirmat faptul că ,,nu există o diferenţă nutritivă semnificativă între prepararea mâncării în mod tradiţional şi cea preparată la microunde,” conform CSIRO.

4. Bigfoot

Creaturile misterioase nu încetează să incite imaginaţia oamenilor. De la Yeti din Munţii Hymalaya şi Bigfoot din America de Nord, umanoizii sunt un produs al imaginaţiei colective.

Bigfoot a inspirat documentariştii amatori şi  vânătorii de mistere tip de zeci de ani, toate bazându-se pe anumite amprente.

În 2014, o echipă de cercetători condusă de geneticienii de la Universitatea Oxford au realizat analiza a 30 de fire de păr vechi de mai puţin de un secol care ar fi provenit de la Bigfoot sau alte creaturi similare. Fiecare probă a fost atribuită unui mamifer cunoscut din zonă, inclusiv vaci, câini şi urşi. Însă unele probe au dovedit faptul că provin de la o specie dispărută de urşi polari.

5. Piloane de oţel

Atacurile din 9/11 sunt printre cele mai şocante momente din istoria Statelor Unite ale Americii. Unii susţin că atacurile au fost coordonate de un grup terorist. Însă, adepţii teoriilor conspiraţiei dau vina pe o conspiraţie a guvernului.

În una dintre cele mai publicate lucrări ale grupului este susţinută ideea conform căreia, combustibilul avioanelor nu ar arde la temperaturi atât de mari încât să topească piloanele de oţel. Aşadar, ar fi fost utilizat explozibil sau o altă formă de combustibil pentru a prăbuşi clădirea.

Sursa: Discover Magazine