Home » Știință » ECLIPSA DE LUNĂ ÎN PENUMBRĂ va putea fi observată şi pe teritoriul României. La ce oră se va produce evenimentul?

Publicat: 07.02.2017
Sâmbătă dimineaţa, 11 februarie 2017, va avea loc o eclipsă de Lună, iar suprafaţa Lunii se va afla în penumbră. La câteva ore după acest eveniment, cometa 45P se va afla la cea mai apropiată distanţă faţă de Pământ. Astfel, luna februarie va fi plină de evenimente astronomice importante.

ECLIPSA DE LUNĂ ÎN PENUMBRĂ. Eclipsa Lunii se produce atunci când Soarele, Pământul şi Luna se aliniază, în timp ce Terra se află în mijloc. Acestă poziţie face ca umbra Pământului să se poziţioneze pe suprafaţa astrului selenar provocând o eclipsă a Lunii, notează Daily Mail.

ECLIPSA DE LUNĂ ÎN PENUMBRĂ. În timpul unei eclipse în penumbră, doar umbra mai difuză a Pământului se poziţionează pe suprafaţa Lunii. Dacă cerul va fi senin, Luna va căpăta o nuanţă de gri închis în timpul eclipsei. În Bucureşti, Luna în penumbră va putea fi vizibilă începând cu 11 februarie 2017 de la ora  00:34, va atinge apogeul la ora 02:43 şi se va termina la 04:53.

ECLIPSA DE LUNĂ ÎN PENUMBRĂ. În aceiaşi perioadă, cometa 45P va atinge punctul cel mai apropiat de Pământ. ,,Cometa 45P, vizibilă după apus în ultimele două luni, va atinge punctul cel mai apropiat de Pământ pe 11 februarie când se va afla la 0,08 unităţi astronomice (11 milioane de kilometri) de Pământ,” informează NASA.

ECLIPSA DE LUNĂ ÎN PENUMBRĂ.Tot în această noapte este vizibilă şi „Luna de zăpadă”, luna plină din februarie. Numele este legat de timpul în care apare, răstimpul căderilor masive de zăpadă.

Frații Wright, primii oameni care au zburat cu avionul. Au inventat, construit și pilotat cu success primul avion din lume
Hainele de munte încă mai conțin chimicale eterne în ciuda riscurilor deja știute
Arestat, un politician român și-a descris astfel profesia: „fost și viitor ministru”
Premieră istorică: China a adus pe Pământ primele mostre de pe fața nevăzută a Lunii
David Bale, tatăl actorului Christian Bale și unul dintre cei mai mari activiști pentru protejarea mediului și drepturile animalelor
O firmă suedeză vrea să transforme palele de la turbinele eoliene în baterii gigantice
Cromozomul Y evoluează mai repede decât cromozomul X, arată un studiu pe primate
Test de cultură generală. Cum apar deșerturile?
De ce se spune că în Nigeria anvelopele nu mor niciodată
Un bărbat care s-a rătăcit într-o pădure din statul american din California a slăbit 13 kg în 10 zile
Peste 230.000 de oameni, așteptați la Electric Castle. Ce buget are festivalul în acest an?
Apple, luat în vizor de Comisia Europeană. Ce riscă producătorul iPhone?
Un copil de 4 ani a dispărut dintr-un camping și a fost găsit după 22 de ore singur în sălbăticie