Home » Știință » PREMIERĂ fabuloasă în ştiinţă: s-a realizat prima teleportare de pe Terra. Acum 27 de ani era considerată o utopie

Publicat: 13.07.2017
Cercetătorii din China au reuşit să teleporteze un foton de pe Terra către un satelit aflat la 500 de km depărtare. Acesta ar putea fi un proces important al stabilirii unei reţele de internet cuantice la scală globală.

În 1990, cercetătorii speculau posibilitatea teleportării cu ajutorul fizicii cuantice. De atunci procesul a devenit o operaţiune standard în laboratoarele de optică cuantică din lume, informează Futurism. În urmă cu un an, două echipe de experţi au realizat două experimente de teleportare cuantică în afara laboratorului.

În prezent, cercetătorii din China au dus procesul la un alt nivel, au reuşit să transmită cu succes un foton de pe Pământ către un satelit care orbitează la peste 500km de pământ. Satelitul Micius este un fotoreceptor extrem de sensibil capabil să detecteze stările cuantice ale fotonilor transmişi de la sol. Micius a fost lansat pentru a le permite cercetătorilor să testeze diferite aspecte tehnologice şi cuantice, inclusiv inseparabilitatea cuantică, criptografia sau teleportarea

Teleportarea este primul rezultat din cadrul experimentelor. Pentru lumea ştiinţifică reprezintâ o dublă premieră: transportarea primului obiect de pe pământ în orbită şi utilizarea primului satelit legat la o reţea cuantică de la sol. Astfel a fost doborât recordul de distanţă al inseparabilităţii cuantice.

,,Teleportarea pe distanţe lungi este un element fundamental al protocolului din cadrul reţelelor cuantice la scală largă,” afirmă echipa din cadrul MIT. ,,Experimentele anterioare de teleportare au fost limitate la o distanţă de 100 de kilometri,” adaugă cercetătorii.