Home » Știință » O nouă descoperire rezolvă o problemă esenţială în formarea asteroizilor şi contribuie la înţelegerea formării sistemului nostru solar

Publicat: 07.08.2017
Descoperirea, publicată pe 3 august în revista Science, poate ajuta la rezolvarea unei discuţii despre formarea planetezimalelor - corpurile cereşti care au pupoluat centura de asteroizi şi au construit planetele.

Astronomii au explorat cele două explicaţii ale formării planetezimalelor. Una spune că granulele din praful care înconjura soarele nou format s-au strâns, încetul cu încetul, formând în ultimă instanţă asteroizii de astăzi. A doua ideea presupune că granule de dimensiuni centimetrice s-au prăbuşit sub greutatea lor colectivă pentru a crea planetezimalele cu diametre de sute de kilometri. Dacă a doua variantă este adevărată, atunci asterozii de astăzi care au doar câţiva kilometri sau zeci de kilometri sunt fragmente rezultate în urma ciocnirilor asteroizilor primordiali, scrie Science News.

Pentru a determina care teorie este cea corectă, cercetătorii au căutat unii asteroizi originali pentru a vedea dimensiunea acestora. Pentru a realiza acest lucru, echipa a trebuit să elimine asteroizii care s-au format în urma coliziunilor.

Aşadar, Kevin Walsh şi colegii săi de la Southwest Research Institute din Boulder, Colorado, au examinat o regiune din centura de asteroizi care este de 2,1-2,5 ori mai departe de Soare decât este Terra. În această regiune, astronomii pot recunoaşte diferite familii de asteroizi pe baza orbitelor şi compoziţiei chimice similare.

Prin combinarea datelor a mai multe studii de cercetare anterioare, echipa a reuşit să identifice încă o familie de asteroizi – vestigii ale unor ciocniri care au avut loc acum patru miliarde de ani în urmă. Noua  familie descoperită, alături de toate celelate familii care se cunoşteau, formau aproape toţi asteroizii din regiunea studiată.

Acest lucru a însemnat că au rămas câţiva asteroizi singuratici. Aceste obiecte erau prea izolate pentru a fi membri ai vreunei familii, ceea ce însemna că nu pot fi fragmente rezultate în urma coliziunilor, ci mai degrabă să fie membri ai populaţiei originale din centura de asteroizi.

Aceştia aveau cel puţin 35 de kilometri în circumferinţă. Faptul că niciunul nu era de doar câţiva kilometri, elimină prima teorie descrisă anterior conform căreia corpurile au crescut gradual. După ce experţii au calculat câtă materia au pierdut aceşti asteroizi de la formare, s-a ajuns la concluzia că asteroizii primordiali aveau cel puţin 100 de kilometri în circumferinţă.

O nouă descoperire poate rescrie teoriile cu privire la formarea primilor asteroizi şi poate rezolva anumite mistere ale meteoriţilor

Va reuşi NASA să devieze un asteroid?

Avertismentul astronomilor: riscul impactului cu un asteroid este în creştere

Doi asteroizi din sistemul solar au primit nume româneşti

Aliații lui Vladimir Putin, îngrijorați de „excesele” mobilizării
Canada, lovită de furtuna Fiona. Mii de oameni fără curent electric
Palatul Buckingham a publicat o fotografie cu locul de veci al Reginei Elisabeta
Coreea de Nord a lansat o rachetă balistică. „Este un act de provocare gravă”
USS Texas (BB-35), ultimul dreadnought din Primul Război Mondial, va primi reparații de 35 de milioane de dolari
Marius Tucă Show începe marți, 27 septembrie de la ora 20.00, live pe gândul.ro
EXCLUSIV: DESCOPERĂ.RO a vorbit cu NASA despre misiunea DART!
Habitatele de stridii dispar din Florida pe măsură ce statul american devine din ce în ce mai „fierbinte”
Greta Thunberg, probabil cea mai populară activistă de mediu
Visele urâte ar putea fi un semn al riscului de demență
Util: cum pot instrumentele digitale să îmbunătățească asistența medicală prin orientarea către pacient
Un nou tratament radical împotriva cancerului
Telescoapele Webb și Hubble vor privi cum nava spațială DART se va prăbuși într-un asteroid
Test de cultură generală. Cât timp îi ia luminii solare să ajungă pe Pământ?
DART, prima misiune de apărare planetară din lume, are loc în doar câteva ore. Tot ce trebuie să știi!
Johann Sebastian Bach, unul dintre cei mai mari compozitori ai tuturor timpurilor
Restricții privind iluminatul public la Paris. La ce oră se sting luminile Turnului Eiffel?
Brazilia a recunoscut că estimările privind recoltele de cafea trebuie îmbunătățite