Home » Știință » Pânza de păianjen şi grafenul pot crea un material revoluţionar care poate deveni materialul viitorului. Experiment inedit

Publicat: 02.09.2017
Într-un nou studiu publicat în 2d Materials, Nicola Pugno de la Universitatea Trento din Italia, împreună cu echipa sa, au descris cum arahnidele pot procesa grafenul şi nanotuburile de carbon din apa lor de băut pentru a crea o pânză de cinci ori mai rezistentă.

„Studiul nostru a dorit să determine dacă proprietăţile pânzei pot fi îmbunătăţite prin încorporarea artificială a diferitelor nanomateriale în structura pânzei”, precizează Pugno.

Pânza îmbunătăţită se află încă în primele faze de studiu, iar rezultatele echipei italiene au fost obţinute dintr-un eşantion mic, astfel este nevoie de mai multe experimente, scrie Science Alert.

Dacă totul merge conform planului, demersul poate duce la o nouă industrie, unde milioane de păianjeni vor produce pânză utilă pentru fabricarea frânghiilor, paraşutelor, cablurilor ş.a.

De asemenea, „acest proces de integrarea naturală a întăririlor în structura biologică a materialelor poate fi aplicat şi altor animale şi plante, ducând la o nouă clasă de componente bionice relevantă pentru aplicaţii inovative”, conchide cercetătorul.

Indiferent dacă noul proiect va fi dus până la capăt, studiul de faţă arată încă o dată versatilitatea grafenului, putând conduce electricitatea mai eficient ca metalele şi fiind mai rezistent ca oţelul.

Proprietăţile uimitoare ale pânzei de păianjen vor duce la crearea muşchilor artificiali