Home » Stiinta » Descoperire surpinzătoare pe planeta Mercur: prima planetă de la Soare are chiar şi mai multă gheaţă decât se credea anterior

Alexandru Voiculescu 09.23.2017
Cercetătorii de la Brown University din Statele Unite au găsit noi dovezi care sugerează că Mercur conţine mai multă gheaţă decât arată observaţiile precedente. Utilizând date şi instrumente de la sonda MESSENGER a NASA, echipa a detectat trei cratere mari de gheaţă şi patru depozite mai mici.

Deşi se crede că pe suprafaţa lui Mercur este prea cald pentru a se forma gheaţa, observaţiile efectuate de-a lungul anilor au indicat că gheaţa se poate forma pe cea mai apropiată planetă de la Soare. Aceste studii au început în 1990, când telescopele radar au descoperit regiuni reflectate în interiorul craterelor de la polii planetei. Întrucât axa lui Mercur este aproape fixă, aceste regiuni primeau foarte puţină lumină sau deloc, rezultând în locuri mereu întunecate cu temperaturi joase, capabile de formarea gheţii, scrie Futurism.

Ariel Deutsch, autorul principal al acestui studiu recent, a lucrat împreună cu Gregory Neumann de la Goddard Space Flight Center al NASA pentru a analiza datele culese de sonda MESSENGER care a orbitat planeta Mercur din 2011 până în 2015.

Astfel, savanţii au descoperit trei cratere mari, a căror arie cumulată este de aproximativ 3.400 kilometri pătraţi. Alături de acestea, alte patru mici depozite de gheaţă au fost găsite, fiecare cu diametre de circa 5 kilometri.

„Prezumţia de până acum a fost că gheaţa pe Mercur există predominant în cratere largi, dar am arătat dovezi pentru existenţa acestor mici depozite”, a precizat Deutsch.

Descoperirea acestor mici depozite poate schimba şi modul în care se caută apă în restul Sistemului Solar. Astfel, acest studiu „ne deschide ochii în căutarea altor locuri unde putem găsi apă şi sugerează că este mult mai multă pe Mercur decât credeam”, a precizat Jim Head, coautor al acestui studiu.

Este neclar cum gheaţa a ajuns pe Mercur. Teoriile actuale susţin că apa a ajuns pe planetă prin impacturile cu comete şi asteroizi, sau este posibil ca vântul solar să fi introdus hidrogenul la suprafaţă, care apoi s-a amestecat cu oxigenul, formând apă.

Ce nu ştiai despre planeta Mercur? Cinci lucruri suprinzătoare despre prima planetă de la Soare

Este oficial: pe planeta Mercur a fost descoperită apă sub formă de gheaţă!

De ce a prăbuşit NASA o sondă spaţială pe Mercur, la zece ani de la lansarea de pe Pământ – VIDEO