Home » Știință » NASA va încerca să obţină oxigen din atmosfera lui Marte în demersul de a coloniza planeta

Publicat: 25.08.2017
Orice plan de explorare a Planetei Roşii include şi supravieţuirea pe aceasta. De aceea NASA va încerca, cu ajutorul roverului Mars 2020, să obţină oxigen printr-un procedeu revoluţionar.

Perspectiva de lansare a unei misiuni umane pe Marte este deja o chestiune de prezent, sau cel puţin planurile pentru aceasta se desfăşoară în prezent şi va avea loc probabil în această primă jumătate a secolului XXI.

În acest sens, Robert Lightfoot Jr., oficial NASA, a precizat că o misiune umană pe Marte necesită paşi mici, scrie Futurism. „Încercăm să fim siguri că vom face atât o misiune de explorare, cât şi una ştiinţifică”, menţionează acesta.

Altfel spus, ajungerea pe Planeta Roşie nu este suficientă, misiunea umană va trebui să aibă şi un scop ştiinţific. Mai mult decât atât, NASA doreşte înfiinţarea unei colonii. Un pas important este de a putea obţine oxigen. „Următorul rover care va ajunge pe Marte, Mars 2020, va efectua un experiment în care vom încerca să generăm oxigen din atmosfera planetei”, a adăugat oficialul.

Ceea ce ştim în prezent este că atmosfera marţiană este mai rarefiată ca cea a Terrei, conţinând 95,32% dioxid de carbon, 2,7 azot, 1,6 argon şi 0,13 oxigen.

O altă procedură, propusă din 2014, va implica aducerea vieţii microbiene pe Marte (ceea ce este în sine o realizare), iar aceste organisme vor folosi solul marţian drept combustibil, generând oxigen care va putea fi folosit de viitorii colonişti.

Marte era cândva o planetă verde ca a noastră. Ce s-a întâmplat cu aceasta