Home » Stiinta » Cercetătorii au descoperit că un virus care se găseşte în porci poate reprezenta un pericol pentru oameni

Autor: Alexandru Voiculescu 05.19.2018
Un virus identificat recent în porci poate ajunge uşor în culturile de celule umane şi de alte specii din laborator. Descoperirea realizată de cercetătorii de la Ohio State University şi Universitatea Utrecht din Olanda generează temeri cu privire la o potenţială izbucnire a unei epidemii.

Studiul, publicat recent în jurnalul PNAS, este primul care arată posibila transmitere a deltacoronavirus între specii diferite, scrie Medical Xpress.

Acesta a fost identificat pentru prima dată în 2012 în porcii din China, dar nu a fost asociat cu nicio boală, dar în acest context a fost identificat în 2014 în timpul unei izbucniri de cazuri de diaree la porcii din statul american Ohio, iar de atunci virusul a fost depistat în mai multe ţări. Porcii infectaţi, de obicei tineri, trec prin diaree acută şi vărsături, iar boala poate fi fatală. Până acum, nu au existat cazuri la oameni, dar savanţii sunt îngrijoraţi cu privire la această posibilitate.

„Înainte să fie găsit la porci, a fost găsit la doar câteva păsări”, a precizat autoarea principală, Linda Saif de la Ohio State University. „Suntem foarte îngrijoraţi în ceea ce priveşte emergenţa coronavirusurilor şi a afecţiunilor pe care le pot produce la animale şi la oameni”.

Cercetătorii au studiat un anumit receptor celular (aminopeptidase N). „Ştim de la alte coronavirusuri că aceşti receptori de pe celule sunt folosiţi şi că sunt găsiţi în tracturile respiratorii şi digestive de la mai multe animale”, a precizat Scott Kenney, alt autor al studiului. „Acum ştim că noul virus poate ajunge în celulele mai multor specii, inclusiv în celulele umane”.

Un virus foarte comun poate produce apariţia autismului la copii. Totul începe din primele săptămâni de sarcină