Home » Stiinta » Un grup de voluntari a băut apă contaminată cu E.coli în numele ştiinţei

Un grup de voluntari a băut apă contaminată cu E.coli în numele ştiinţei

Autor: Oana Bujor 05.22.2018
Un grup de voluntari a băut apă contaminată cu E.coli  în numele ştiinţei
Uneori cercetătorii realizează experimentele în vasele din laborator, alteori observă persoane ce sunt deja bolnave. Însă mai sunt momente în care cer oamenilor să bea apă cu E.coli pentru a observa cum se manifesta diareea călătorului.

În cadrul unui nou studiu, voluntarii au consumat o ceaşcă de E.coli pentu ştiinţă. Conform Live Science, prin intermediul acestui sacrificiu au reuşit să obţinută răspunsul la o întrebare crucială: ”Influenţează grupa de sânge severitatea infecţiei cu E.coli?

Conform rezultatelor, există diferenţe privind severitata în funcţie de grupa de sânge. Persoanele cu grupa A s-au îmbolnăvit mai repede şi au resimţit simptome mai puternice decât cei cu grupa B şi O, afirmă specialiştii. Conform specialiştilor, bacteria eliberează o proteină ce se ataşează de celulele intestinale în cazul persoanelor cu grupa de sânge A, însă în cazul celorlalte grupe de sânge nu a fost observată aceeaşi interacţiune. Noua descoperire poate ajuta, în viitor, la realizarea unui vaccin.

Escherichia coli, E.coli

Escherichia coli este o bacterie care se găseşte de obicei în intestinele oamenilor, dar şi la animalele cu sânge cald. Bacteria E.coli are o perioadă de incubaţie de trei-patru zile, iar pacienţii se recuperează în zece zile. Totuşi, o parte mică a populaţiei, în special copiii şi bătrânii, pot suferi complicaţii care să ducă la o boală mai gravă, caracterizată prin insuficienţă renală acută. Conform datelor OMS, această boală are o rată a mortalităţii de 3-5 procente.

Cele mai multe tulpini ale acestei bacterii sunt inofensive. Există, totuşi, unele tulpini, precum cel al „enterohemoragiei E.coli” (EHEC), care pot provoca toxiinfecţii alimentare severe. La copii, această bacterie e cauza cea mai frecventă a bolii diareice acute. Calea de transmitere poate fi: fecal-orală, contaminare prin mâini nespălate, muşte, fructe şi legume nespălate.

Există şi cazuri când microbul este luat de la o persoană care s-a tratat cu antibiotice şi care a dezvoltat rezistenţă la acestea. Principalele simptome ale bolii, la copii, sunt: diaree, febră de 38-39 grade Celsius (poate lipsi în formele uşoare ale bolii), vărsăturile alimentare (când sunt frecvente accentuează deshidratarea), precuum şi colicile intestinale (copiii mici ţipă şi îşi freacă călcâiele).