Home » Știință » Cele mai importante întrebări despre Univers pot avea răspuns cu ajutorul noului telescop radio construit în Africa de Sud – FOTO

Publicat: 22.07.2018
Noul telescop MeerKAT are în total 64 de discuri şi este prima etapă în ceea ce va duce la construirea celui mai mare telescop de tipul său, intitulat Square Kilometre Array, care are miza de a scoate la iveală secretele Universului.

Telescopul a fost plasat în regiunea izolată şi aridă Karoo din Africa de Sud şi va fi integrat în Square Kilometre Array (SKA), care se va construi în mai multe ţări.

Când va deveni operaţional, telescopul SKA va fi de 50 de ori mai puternic decât oricare alt telescop din lume, scrie Phys.

„Telescopul va fi cel mai mare din categoria sa – cu calitatea rezoluţiei care va depăşi de 50 de ori calitatea telescopului spaţial Hubble”, a precizat David Mabuza, vice-preşedintele Africii de Sud.

Se aşteaptă ca SKA să fie complet operaţional până în 2030. În total, va avea peste 3.000 de discuri distribuite pe un kilometru pătrat în ţări din Africa şi în Australia.

Revenind la MeerKAT, cei de la  South African Radio Astronomy Observatory au precizat că „o panoramă obţinută cu acesta a arătat cea mai clară imagine la ora actuală a unei găuri negre din centrul galaxiei noastre” (imaginea de mai jos).

SKA va explora stele care explodează, găuri negre şi urmele originilor Universului de acum 13,8 miliarde de ani.

Până acum, Africa de Sud a investit 240 de milioane de dolari, dar telescopul este un efort internaţional, participând Australia, Marea Britanie, Canada, China, India, Italia, Noua Zeelandă, Suedia şi Olanda, precum şi ţări africane: Botswana, Ghana, Kenya, Madagascar, Mauritius, Mozambic, Namibia şi Zambia.

Un nou telescop revoluţionar ar putea descoperi viaţă extraterestră mai mult decât orice altă invenţie