Home » Știință » O nouă abordare poate face ca materia întunecată ”să iasă la lumină”

O nouă abordare poate face ca materia întunecată ”să iasă la lumină”

Publicat: 20.08.2018
Detectoarele de unde gravitaţionale pot detecta mai mult decât atât. Conform unui nou studiu, pot detecta şi materie întunecată, dacă aceasta este compusă dintr-o anumită particulă numită „foton întunecat”. Astfel, pe viitor, savanţii de la LIGO au în plan implementarea unui proiect pentru căutarea fotonilor întunecaţi, ce va include şi regiuni neexplorate care ar putea conţine fotoni întunecaţi.

O echipă de fizicieni, Aaron Pierce, Keith Riles şi Yue Zhao de la Universitatea Michigan a descris propunerea pentru utilizarea detectoarelor de unde gravitaţionale pentru căutarea materiei întunecate într-o lucrare publicată recent în Physical Review Letters.

„Noua propunere face legătura între noul domeniu de astronomie al undelor gravitaţionale cu cel al fizicii particulelor”, a precizat Zhao. Cercetătorul mai adaugă şi că „fără nicio modificare, detectorul de unde gravitaţionale poate fi folosit ca detector pentru materie întunecată, cu potenţialul unei descoperiri concludente a materiei întunecate”.

Aşa cum explică şi fizicienii în lucrare, dacă fotonii întunecaţi au o masă foarte mică, se poate considera că aceştia se comportă ca un câmp de fond oscilant, cu frecvenţa de oscilare determinată de masa lor, potrivit Phys.

De asemenea, savanţi ise aşteaptă ca atât detectoarele de pe Terra precum LIGO (Laser Interferometer Gravitational Wave Observatory), dar şi viitoarele detectoare spaţiale precum LISA (Laser Interferometer Space Antenna) să aibă abilitatea de a căuta fotonii întunecaţi.

O carte pe zi: „Materia întunecată”, de Blake Crouch. Un thriller-science fiction captivant, incredibil, şocant

O strălucire slabă între galaxii ”poate face lumină” în cunoaşterea materiei întunecate

Ce s-ar întâmpla dacă ai deveni materie întunecată?

Fizicienii au realizat cea mai precisă măsurătoare a uneia dintre forţele fundamentale ale naturii, iar rezultatele nu sunt aşa cum sperau