Home » Știință » Savanţii doresc să folosească laserele pentru a ghida extratereştrii la Terra. Metoda inedită prin care comportamentul Soarelui va fi modificat

Publicat: 10.11.2018
O nouă lucrare publicată pe 5 noiembrie în The Astrophysical Journal a arătat că umanitatea poate construi lasere cu infraroşu suficient de puternice pentru a fi detectate de pe exoplanetele apropiate. Astronomii extratereştri ar putea să le detecteze folosind o tehnologie nu mult mai avansată decât a noastră (presupunând că extratereştrii există).

Instrumentul ar trebui să fie destul de mare. Cercetătorii au propus un laser de 1-2 megawaţi, cu un diametru al oglinzii principale de 30 de metri, scrie Live Science.

Desigur, nu este clar dacă extratereştrii ar recunoaşte imediat laserul ca o formă de viaţă inteligentă, dacă într-adevăr aceasta chiar există. „Cu siguranţă ar atrage atenţia”, a precizat James Clark, absolvent al MIT şi autorul principal al studiului.

Marea provocare este că sursa de laser nu ar fi singurul semnal care poate fi observat de un astronom extraterestru aflat la sute de ani lumină. Sursa laser poate fi înecată de lumina albă din spaţiul nostru local. Aşadar, scopul a fost de a face ca Soarele să pară suficient de ciudat pentru ca extratereştrii să mai arunce încă o privire asupra Sistemului Solar.

Altfel spus, dacă se ţinteşte laserul asupra lumii extraterestre în timp ce aceştia observă Soarele, acesta ar avea un comportament neobişnuit, iar lumina stelei va varia altfel faţă de tiparul obişnuit.

Un fost cercetător din cadrul NASA susţine că extratereştrii există, iar guvernele încearcă să muşamalizeze apariţiile. ”Nu aveţi nicio idee ce se află acolo”