Home » Știință » Emigrarea îţi schimbă complet microbiomul intestinal

Emigrarea îţi schimbă complet microbiomul intestinal

Publicat: 28.11.2018
Organismul oamenilor ce migrează în alte ţări trece prin modificări masive. Imediat ce ajungi într-un loc nou, urechile încep să capteze sunete necunoscute şi nasul simte un miros diferit. Treptat, rutina zilnică se schimbă, normele culturale se contopesc, iar visele evoluează.

O altă transformare ce are loc în interiorul organismului a fost prezentată de două studii recente realizate în Olanda şi SUA. Conform Independent, trilioanele de microbi ce se află în sistemul digestiv uman îşi schimbă compoziţia.

Deşi sunt mulţi factori ce influenţează aceste modificări, studiile arată că migrarea fiecărui individ ar trebui să fie luată în considerare. Cercetătorii încearcă să înţeleagă ce guvernează compoziţia microbiană a intestinelor, în mare parte din cauza dovezilor ce arată că microorganismele din sistemul digestiv influenţează sănătatea. Mare parte din bolile cronice au fost asociate modificărilor în microbiomul intestinal.

În primul studiu, specialiştii au comparat microbiomul adulţilor din cinci grupuri etnice mari din Amsterdam. Specialiştii Centrului Medical Academic din Amsterdam au analizat probele de fecale a 2.084 de indivizi ce etnic erau olandezi, ghanezi, marocani, turci, africani şi sud-asiatici. Mare parte dintre cei ce nu erau olandezi au emigrat în Olanda la maturitate.

În grupurile etnice, cercetătorii au descoperit diferenţe semnificative în compoziţia microbiană intestinală. Dintre toţi factorii analizaţi, specialiştii au descoperit că etnicitatea a fost cel mai puternic factor al compoziţiei intestinale.

Specialiştii susţin că factorii ce au dus la aceste modificări pot include administrarea de antibiotice, diferitele practici de naştere, alimentaţia şi alte modificări ale stilului de viaţă. Un studiu similar din SUA a prezentat un risc mai crescut de dezvoltare a obezităţii în cazul imigranţilor, cei mai afectaţi fiind refugiaţii din sud-estul Asiei.

Europenii bogaţi pleacă de pe bătrânul continent. Unde ”emigrează” aceştia?

Sunt mai fericiţi cei ce emigrează în Occident? Un nou studiu oferă răspunsul