Home » Știință » Viaţa multicelulară a apărut cu 1,5 miliarde de ani mai devreme decât estimările anterioare

Publicat: 21.02.2019
Urmele fosilizate, vechi de aproximativ 2,1 miliarde de ani, descoperite în Gabon, sugerează formarea unui organism multicelular ce se deplasa prin noroi pentru a căuta un mediu mai favorabil.

„Urmele fosilizate sau urmele de fosilă sugerează că organismele multicelulare ce se puteau deplasa pentru a căuta hrană ar fi apărut în urmă cu 2,1 miliarde de ani, fiind astfel cu 1,5 miliarde de ani mai vechi decât se credea anterior”, a declarat profesorul Kurt Kohauser, coautor al studiului.

Urmele fosilizate au fost descoperite în provincia Gabon din Africa. Conservate sub forma unor structuri tubulare, acestea au o mărime cuprinsă între 6 milimetri şi 1,7 centimetri lungime. Specialiştii susţin că acestea ar putea fi urme de mucus produse de către organisme multicelulare, precum amibele din prezent, scrie Sci-News.

Credit: El Albani et al, doi: 10.1073/pnas.1815721116

„O analiză detaliată 3D realizată cu ajutorul unei tehnici de imagistică cu raze X a dezvăluit, alături de datarea geometrică şi chimică, că zona fosilizată aparţine unui organism ce şi-a petrecut o bună parte din timp în ape bogate în oxigen. În apropiere de aceste structuri tubulare au fost descoperite biofilme microbiene fosilizate ce au reprezentat hrana pentru noile organisme”, a declarat Kohauser.

„Ciudat este, însă, că nu am observat niciun lucru similar, conform analizelor fosilelor până acum 585 milioane de ani”, a adăugat profesorul.

Unii specialişti speculează că apariţia timpurie a vieţii complexe a dispărut din cauza unor factori de mediu.

Oamenii nu ar fi putut exista dacă ACEST accident nu ar fi avut loc acum 600 de milioane de ani în urmă