Home » Știință » Cercetătorii israelieni au descoperit că un medicament folosit în cancerul ovarian şi mamar este eficient şi în cel de pancreas

Publicat: 10.06.2019
O echipă de cercetători israelieni a descoperit că un medicament care atacă o anumită enzimă importantă în dezvoltarea anumitor forme severe de cancer, precum cel ovarian sau mamar, este eficient şi în cancerul de pancreas.

Noul medicament întârzie avansarea cancerului de pancreas, dând totodată speranţe pacienţilor diagnosticaţi cu această formă comună de cancer, potrivit Israel Hayom.

Talia Golan, cercetător şef la Centru Medical Sheba din Tel HaShomer (Israel), a testat siguranţa şi eficienţa noului tratament bazat pe comprimate cu substanţa olaparib, un medicament care atacă o anumită enzimă importantă pentru dezvoltarea celulelor în cazul câtorva fome severe de cancer, precum cel ovarian şi mamar la femei.

Studiul a fost realizat pe 154 de pacienţi care aveau cancer în metastază la pancreas şi care prezentau mutaţiile genetice BRCA1 şi BRCA2. Aceste mutaţii genetice cresc şi riscul de cancer la sân şi cancer ovarian la femei.

Rezultatul cercetării a arătat că pacienţii care au luat acest tratament şi care aveau mutaţia au trăit în medie 7,4 luni fără ca forma lor de cancer la pancreas să avanseze, comparativ cu 3,8 luni la pacienţii din grupul placebo. Potrivit oamenilor de ştiinţă, această cercetare le dă speranţe acestui tip de pacienţi care au cancer la pancreas.

Studiul a fos publicat în The New England Journal of Medicine şi prezentat la conferinţa anuală a Societăţii Americane de Oncologie Clinică care a avut loc weekend-ul trecut la Chicago.

Cancerul de pancreas este a patra cauză de mortalitate în cazurile de cancer la femei şi bărbaţi, doar 9% dintre cei diagnosticaţi cu această boală supravieţuiesc cinci ani.

De ce recomandă specialiştii extirparea ambilor sâni în cazul femeilor care poartă genele BRCA1 şi BRCA2.

Ce trebuie să ştii despre cancerul ovarian, maladia cu cea mai mică rată de supravieţuire dintre toate tipurile de cancer feminin