Home » Știință » Mingea de foc văzută în 2016 deasupra Australiei ar fi fost o mini-Lună

Mingea de foc văzută în 2016 deasupra Australiei ar fi fost o mini-Lună

Publicat: 04.12.2019
În anumite cazuri, gravitaţia terestră „fură” unii asteroizi, plasându-i pe orbita Pământului.

În deşertul australian se află o serie de camere de vedere care supravegheză cerul nopţii pentru a identifica meteoriţii care intră şi ard în atmosfera terestră. În data de 22 august 2016, şase dintre aceste camere au surprins cum un astfel de obiect a intrat în atmosfera de deasupra Australiei.

Un studiu recent a ajuns la concluzia că, în ciuda faptului că mingile de foc tind să fie un fenomen comun, cel din 2016 a fost diferit. Mai exact, oamenii de ştiinţă sunt de părere că există o probabilitate de 95% ca obiectul respectiv să fie o mini-lună sau un TCO, acronimul termenului „Temporarily Captured Objects”, notează Science Alert.

Un studiu publicat în anul 2012, în care cercetătorii au realizat o serie de simulări computerizate, a relevat faptul că doar un număr redus de asteroizi este capturat de către gravitaţia Pământului, pentru o perioadă de 6-12 luni. Studiul a arătat că din 10 milioane de asterozi virtuali, doar 18.000 ajung pe orbita terestră.

Din păcate, dat fiind faptul că asteroizii din jurul Pământului sunt greu de observat, din câteva milioane putând fi observaţi aproximativ 21.500. Din  această cauză şi numărul de mini-Luni pe care astronomii le-au identificat până în 2016 era de doar două.

Studiul Identification of a Minimoon Fireball a fost publicat în The Astonomical Journal.

Dinozaurii au fost exterminaţi de un asteroid… ba nu, de doi asteroizi deodată! Care sunt implicaţiile pentru siguranţa noastră?

Acum 13.000 de ani, Pământul a fost lovit de o cometă