Home » Știință » Mutațiile cancerului sunt cauzate de o toxină bacteriană și pot fi prevenite

Mutațiile cancerului sunt cauzate de o toxină bacteriană și pot fi prevenite

Sursa foto: Pixabay
Publicat: 03.08.2020

Cercetările arată că a doua cauză de deces la nivel mondial este cancerul. Oamenii de știință au descoperit mutații ale ADN-ului în unele tipuri de cancer care sunt asociate cu o toxină bacteriană numită colibactină.

Descoperirile au fost publicate în jurnalul Gastroenterology and Genome Research și îmbunătățesc înțelegerea privind modul de dezvoltare a unor tipuri de cancer, ceea ce ar putea ajuta la prevenție.

Studiind mutațiile ADN-ului în tipurile de cancer poate clarifica modul în care cancerul se dezvoltă și ce anume face ca celulele canceroase să fie diferite de cele normale și sănătoase. Echipa de oameni de știință anticipează că încă mai există unele tipare rare de mutații ale cancerului care încă nu au fost descoperite.

Toxina este implicată în formarea de polipi canceroși

Cercetătorii au analizat 201 de pacienți cu polipi intestinali care pot predispune oamenii la cancer. Acești polipi sunt cauzați în general de o mutație ale genei Adenomatous polyposis coli (APC). Această genă este crucială pentru nenumărate procese celulare și acționează drept amortizor prin prevenirea celulelor să crească și să se separe în mod necontrolat. Oamenii de știință au descoperit că aproape 20% din pacienți aveau tumori cu mutații în gena APC, având caracteristici similare celor cauzate de o toxină bacteriană numită colibactină. Astfel, studiul sugerează că toxina este implicată în activarea formării de polipi.

Unele tipuri de cancer cauzate de colibactină ar putea fi prevenite

Colibactina este produsă de un anumit grup de bacterii Escherichia coli, care trăiesc în mod natural în tractul gastrointestinal. Deși expunerea la această toxină este dificil de prevenit, cercetătorii sugerează că spălarea frecventă pe dinți ar fi putut preveni infecția bacteriană care pare să fi declanșat mutația în ADN care a provocat cancerul oral în cazul unei persoane observate în acest studiu, scrie MedicalXpress.

„Unele bacterii trăiesc în organismul uman, producând o toxină care contribuie la formarea cancerului. Rezultatele noastră indică faptul că unele tipuri de cancer cauzate de colibactină ar putea fi prevenite”, a spus Steve Rozen, unul dintre autorii studiului.

Medicamentele pentru boli autoimune pot fi transformate foarte ușor într-un tratament puternic anti-cancer