Home » Știință » Cercetătorii au identificat peste 200 de gene care au legătură cu cancerul cerebral

Aceste gene deschid posibilitatea descoperirii unor noi forme de tratament împotriva cancerului cerebral.
Publicat: 04.08.2020

Oamenii de știință de la Wellcome Sanger Institute, Regatul Unit, au studiat modul în care mutațiile genei EGFR, alături de alte 200 de gene pot duce la apariția glioblastomului. Medicii explică faptul că glioblastomul este una dintre cele mai agresive forme de cancer cerebral, notează Medicalxpress.

Glioblastomul este o formă agresivă de cancer la creier. Este tratat cu o intervenție chirurgicală urmată de chimioterapie sau radioterapie, cu toate acestea celulele canceroase pot scăpa efectelor tratamentului și duce la revenirea tumorilor. Prognosticul pacienților este unul slab, în media aceștia supraviețuiesc timp de 12-18 luni după diagnostic.

Cercetători din lumea întreagă lucrează la descoperirea unor noi medicamente și terapii împotriva acestei maladii, dar, cu toate acestea, cauza acesteia rămâne necunoscută.

Un nou model pentru evoluția glioblastomului

Cercetătorii de la Wellcome Sanger au folosit șoricei pentru a identifica acele gene care joacă un rol important în apariția și dezvoltarea acestui tip de cancer.

Analizele au indicat faptul că gena EGFR, receptor al factorului de creștere epidermică, poate duce singură la apariția glioblastomului. Cercetătorii explică faptul că tumorile studiate la șoareci sunt reprezentative pentru tumorile care apar în cazul oamenilor.

„Am creat un nou model animal pentru studierea cancerului letal al creierului uman, glioblastomul. Pentru prima dată, am arătat că gena canceroasă familiară, EGFR este capabilă să inițieze glioblastomul și am identificat noi gene, al căror potențial de țintire terapeutică merită o explorare suplimentară”, explică dr. Imran Noorani.

Metoda folosită de către oamenii de știință pentru detectarea genelor care au legătură cu apariția glioblastomului implică inserarea unor fragmente mici de ADN în anumite zone ale genomului pentru a produce mutații. Acest lucru a dus la descoperirea a mai mult de 200 de mutații cunoscute și noi în genele supresoare tumorale care operează alături de gena EGFR pentru a determina creșterea tumorilor cerebrale, multe dintre acestea reprezentând noi ținte pentru medicamente.

Studiul  a fost publicat în Genome Biology.