Home » Știință » Cel mai mic meci de Go a avut loc la scară cuantică

Cel mai mic meci de Go a avut loc la scară cuantică

Piesele albe și negre ale acestui joc au fost înlocuite cu perechi de fotoni.
Publicat: 12.08.2020

Piesele albe și negre ale acestui joc au fost înlocuite cu perechi de fotoni.

Go este un joc de strategie care a fost inventat în urmă cu 2.500 de ani în China și de-a lungul timpului, cu o serie de modificări ale regulilor putem spune că acesta a rămas stabil. Recent, o echipă de cercetători chinezi a reușit să aducă ceva nou acestui joc antic.

Cercetătorii au reușit să înlocuiască pietrele albe și negre cu care este jucat Go în mod obișnuit cu perechi de fotoni aflați într-o stare de inseparabilitate cuantică. Astfel au reușit să obțină cel mai mic joc de go din lume, notează Futurism.

O nouă eră a jocurilor

Oamenii de știință care au făcut parte din aceast proiect explică faptul că proiectul lor ar putea deschide calea către o nouă formă de jocuri care folosesc principiile de bază ale fizicii cuantice.

Obiectul acestui joc este de a delimita cu ajutorul pieselor albe sau negre o suprafață cât mai mare folosind o serie de reguli extrem de simple. Din această cauză, cercetătorii au folosit acest joc pentru a-și antrena algoritmii.

Într-un studiu publicat pe această temă, cercetătorii din China explică faptul că mutarea jocului în zona principiilor cuantice adaugă un strat suplimentar de complexitate.

Principala diferență între cele două jocuri este că acum contează dacă un foton încercuit este legat de altul sau nu. Când un jucător pune doi fotoni, rămâne blocat până când un alt foton este plasat lângă unul dintre ei. Atâta timp cât se află într-o stare de inseparabilitate, niciun foton nu poate fi capturat.

Date fiind legile fizicii cuantice, un jucător nu va putea ști starea unui foto decât în momentul în care va încerca să îl captureze. Astfel, cercetătorii au reușit să adauge un element arbitrar acestui joc clasic.

Studiul Quantum Go Machine a fost publicat pe serverul arXiv.