Home » Stiinta » Un fizician susține că întregul Univers este, de fapt, o rețea neurală

Un fizician susține că întregul Univers este, de fapt, o rețea neurală

Ioana Matei 09.15.2020
Un fizician susține că întregul Univers este, de fapt, o rețea neurală
Sursa foto: Unsplash

Vitaly Vanchurin, profesor de fizică de la Universitatea Duluth din Minnesota, încearcă să schimbe modul în care percep realitatea, sugerând că, de fapt, oamenii trăiesc într-o rețeua neurală imensă care guvernează totul din jurul nostru.

Cu alte cuvinte, există „posibilitatea ca întregul Univers să fie, la nivelul cel mai fundamental, să fie o rețea neurală”, a spus profesorul.

Ani de zile, fizicienii au încercat să împace mecanică cuantică și relativitatea generală. Prima susține că timpul este universal și absolut, în timp ce cea din urmă argumentează că timpul este relativ, legat de structura spațiului-timp.

„Acesta este modul în care lumea din jurul nostru funcționează”

Prin intermediul studiului său, Vanchurin susține că rețelele neurale artificiale pot „prezenta comportamente aproximative” în ambele teorii universale. Din moment ce mecanica cuantică este „o paradigmă remarcabilă pentru modelarea fenomenelor fizice în proporții mari, este în mare măsură crezut că la nivelul cel mai fundamental întregul Univers este guvernat de reguli ale mecanicii cuantice și chiar și gravitația apare cumva din asta”, mai explică profesorul.

„Nu spunem doar că rețelele neurale artificiale pot fi folositoare pentru analiza sistemelor fizice sau pentru descoperirea legilor fizice. Spunem că acesta este modul în care lumea din jurul nostru funcționează. Așadar, ar trebuie să fie considerată o propunere pentru teoria întregului și ar trebuie să fie ușor de infirmat”, mai arată lucrarea profesorului, potrivit Futurism.

„Trăim într-o rețea neurală, însă probabil nu vom ști niciodată care este diferența”

Întrebat dacă el consideră că această teorie ar putea însemna că omenirea trăiește într-o simulare, profesorul a spus că „trăim într-o rețea neurală, însă probabil nu vom ști niciodată care este diferența”.

„Cercetătorii argumentează că există trei fenomene care trebuie reunite, anume mecanica cuantică, relativitatea generală și observatorii. 99% dintre fizicieni ți-ar spune că mecanica cuantică este principal și că totul apare cumva din aceasta, însă nimeni nu știe cu exactitate cum are loc acest proces. În studiul meu, am luat în calcul o altă posibilitate care susține că o rețea neurală microscopică este structura fundamentală și restul apare din ea, precum mecanica cuantică, relativitatea generală și observatorii macroscopici”, a mai adăugat profesorul.

O moleculă specială ar putea fi folosită pentru a reface legăturile dintre neuroni