Home » Stiinta » O nouă a abordare a terapiilor de regenerare cardiacă ar putea crește eficiența acestora

Adrian Popovici 09.20.2020
Prin combinarea a trei tipuri de celule, cercetătorii speră să obțină rezultate mai bune ale procedurilor de regenerare cardiacă. Credit foto: Pixabay

Terapia celulară pentru regenerarea cardiacă, deși promițătoare, prezintă o serie de probleme cu supraviețuirea pe termen lung a celulelor transplantate. Acum, o tehnică care combină trei tipuri diferite de celule într-un grup tridimensional ar putea îmbunătăți eficacitatea sa în reducerea țesutului cicatrizat și îmbunătățirea funcției cardiace după un atac de cord, notează Medicalxpress.

Această tehnică de bioinginerie a fost dezvoltată de către Megan Monsanto, doctorandă a San Diego State University Heart Institute. Cercetările arată că grupurile de celule îmbunătățesc funcția inimii, deoarece au rate de retenție mult mai bune în comparație cu injecțiile cu celule individuale. De asemenea, grupurile au persistat în interiorul pereților inimii șoarecilor pe care au fost testate până la cinci luni după transplant, un progres semnificativ.

O cercetare doctorală care ar putea salva vieți

Monsanto a devenit foarte interesat de cultivarea țesutului de celule pentru cercetarea cardiacă. Acest lucru a condus-o la Sussman, un biolog molecular și cercetător principal al Institutului. Când a aflat despre provocările legate de obținerea persistenței și supraviețuirii celulelor injectate în pereții inimii, a venit cu ideea unui grup 3D de celule care să interacționeze între ele și să se lipească. Dar chiar și ea a fost surprinsă de cât timp au supraviețuit acestea.

„La 20 de săptămâni am fost în continuare capabili să observăm celulele”, a spus Monsanto. „Ideea noastră profită de atributele benefice ale celor trei tipuri distincte de celule cardiace, fiecare fiind recunoscută pentru proprietăți benefice care se manifestă în cazul bolilor cardiace într-un mod unic”.

Combinația de grupuri la care a ajuns după o cercetare aprofundată cuprinde celule stem mezenchimale care ajută la comunicarea și susținerea altor celule, celule progenitoare endoteliale care acoperă interiorul vaselor de sânge și celule interstițiale cardiace care sunt baza formării țesutului cardiac. Fiecare tip de celulă are o etichetă sau o culoare diferită, așa că săptămâni mai târziu, când le-a urmărit, toate cele trei etichete de culoare au fost găsite în mod constant prin imagistica microscopică.

Un motiv pentru ratele lor ridicate de retenție și longevitate este că au fost cultivate împreună înainte de injectare, iar această familiaritate maximizează interacțiunea celulă-celulă.

Studiul a fost publicat în Nature Communications.