Home » Știință » Un nou test poate găsi bacteriile rezistente la antibiotice din sângele unui pacient în doar o oră

Publicat: 17.11.2020

Viteza contează atunci când vine vorba de descoperirea bacteriilor rezistente la antibiotice din sânge. Cu cât sunt găsite mai repede aceste superbacterii, cu atât poate fi mai rapid prescris tratamentul corect.

Momentan, cel mai rapid timp de diagnosticare este de 24 de ore. Însă, noi cercetări au identificat o modalitate prin care întegul proces de analiză a sângelui poate fi completat în decurs de doar o oră.

„Acesta a fost obiectivul nostru dintotdeauna, să putem să facem asta într-o oră”, a declarat Aaron Hawkins, inginer la Universitatea Brigham Young, din Marea Britanie.

„Cu fiecare oră care trece, șansa de supraviețuire scade”

Cercetători din toate domeniile, precum biologie moleculară, chimie, procesare chimică și optică integrată, și-au unit forțele pentru a dezvolta un nou proces, care poate căuta trei tipuri diferite de superbacterii doar dintr-un foc.

Printr-un proces de „blood spinning”, bacteriile sunt izolate din mostre astfel încât ADN-ul lor să poate fi analizat. Oamenii de știință au folosit molecule fluorescente concepute pentru a se lega de segmentele de ADN bacterian care conțin gene cunoscute a fi rezistente la antibiotice. Dacă aceste gene sunt prezente în mostră, pot fi apoi detectate de un microcip.

„Atunci când încerci să stabilești un diagnostic, timpul este prețios. Cu fiecare oră care trece, șansa de supraviețuire scade cu 7 procente. Ideal este să știi imediat cu ce te confrunți pentru a aplica cel mai bun tratament”, a explicat Hawkins.

O soluție nou-nouță pentru o problemă veche de milioane de ani

Atunci când fiecare oră este crucială, dacă poți salva cel puțin 23 dintre ele este un pas înainte în eforturile de diagnosticare. După cinci ani de cercetări, echipa lucrează acum alături de o companie start-up pentru a distribui cipurile, care măsoară doar 1 centimetru, potrivit Science Alert.

Noul test de sânge cu microcip este o soluție nou-nouță pentru o problemă care există de milioane de ani. Deși nu atacă în mod direct superbacteriile, inovația înseamnă că acestea pot fi depistate și atacate mult mai devreme decât până acum.

Bacteriile din gura noastră ar putea fi cauza unor cazuri grave de afecțiuni inflamatorii