Home » Știință » Cât de mult mango trebuie să consumi pentru a observa o reducere semnificativă a ridurilor

Cât de mult mango trebuie să consumi pentru a observa o reducere semnificativă a ridurilor

Publicat: 04.01.2021

Mango, la fel ca alte fructe și legume portocalii, sunt bogate în beta-caroten și sunt o sursă de antioxidanți care ar putea încetini leziunile celulare.

Un nou studiu al cercetătorilor de la Universitatea din California, Davis, a descoperit că un consum de mango Ataulfo ar putea avea și un alt beneficiu, anume reducerea ridurilor faciale în cazul femeilor mai în vârstă și care au pielea mai deschisă la culoare.

Femeile aflate în post-menopauză care au consumat jumătate de ceașcă de mango Ataulfo de patru ori pe săptămână au arată o reducere cu 23% a ridurilor după două luni și o reducere de 20% după patru luni.

„Aceasta este o îmbunătățire semnificativă a ridurilor”, a explicat Vivien Fam, autor principal, de la Departamentul pentru Nutriție de la UC Davis. Însă, descoperirile sunt foarte specifice și vin cu o precizare.

„Deși mango este bun pentru sănătatea pielii, o cantitate prea mare nu ar fi benefică”

„Femeile care au consumat o ceașcă și jumătate de mango pentru aceleași perioade de timp au prezentat o creștere a ridurilor. Asta arată că deși mango este bun pentru sănătatea pielii, o cantitate prea mare nu ar fi benefică”, a adăugat Fam.

Oamenii de știință au spus că nu este clar de ce consumul mai ridicat de mango ar crește severitatea ridurilor, însă aceștia suspectează că ar putea avea legătură cu o cantitate robustă de zahăr din porțiile mai mari de mango.

„Sistemul pe care l-am folosit pentru a analiza ridurile ne-a permis nu doar să vizualizăm ridurile, ci și să cuantificăm și să măsurăm ridurile. Sistemul este extrem de precis și ne-a permis să observăm mai mult decât apariția ridurilor sau decât ce este vizibil cu ochiul liber”, a spus Robert Hackman, profesor la Departamentul de Nutriție și unul dintre autorii studiului.

O jumătate de ceașcă de mango a dus îmbunătățiri pentru toate categoriile

Studiul a analizat severitatea, lungimea și lățimea ridurilor fine și adânci. Vivien Fam, autorul principal al studiului, a mai spus că grupul de femei care a consumat o jumătate de ceașcă de mango a prezentat îmbunătățiri în toate categoriile, potrivit MedicalXpress.

Fam a adăugat că este nevoie de mai multe cercetări pentru a afla mecanismele din spatele reducerii ridurilor. Totodată, efectele ar putea fi legate de carotenoide (pigmenții portocalii sau roșii din plante), dar și de alți fitonutrienți care ar putea influența nivelurile de colagen.

Vă mai recomandăm să citiți și:

Caz medical tulburător: O femeie asimptomatică a răspândit particule de SARS-CoV-2 timp de 70 de zile

Dietele bogate în ceaiuri, fructe de pădure și mere pot reduce tensiunea arterială

Poze nud false cu mii de femei, produse cu tehnologie deepfake, circulă pe rețelele de socializare online

Beneficiile surprinzătoare ale vişinelor: combat febra musculară şi împiedică apariţia ridurilor

Ioana Scholler
Ioana Scholler
Ioana s-a alăturat echipei DESCOPERĂ.ro în 2020, fiind atrasă de subiecte ce țin de știință, istorie și natură. Ioana și-a finalizat studiile de licență în Manchester, Marea Britanie, acolo unde a studiat Jurnalism Multimedia, și studiile de masterat în Media, Comunicare Publică și ... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Manuscrisele vechi ascund un secret care nu este scris în cerneală, relevă noi cercetări
Manuscrisele vechi ascund un secret care nu este scris în cerneală, relevă noi cercetări
Cum a devenit feminismul atât de divizat? Femeile încearcă să reconstruiască alianțele
Cum a devenit feminismul atât de divizat? Femeile încearcă să reconstruiască alianțele
De ce unele suprafețe atrag praful și cum poți reduce depunerile din casă
De ce unele suprafețe atrag praful și cum poți reduce depunerile din casă
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare