Home » Stiinta » Cât de mult sport trebuie să faci pentru a compensa pentru o zi întreagă de stat la birou

Cât de mult sport trebuie să faci pentru a compensa pentru o zi întreagă de stat la birou

Autor: Ioana Matei 11.30.2020
Cât de mult sport trebuie să faci pentru a compensa pentru o zi întreagă de stat la birou
Sursa foto: Pixabay

Știm prea bine că dacă petrecem ore întregi pe scaun nu este bine pentru sănătate, însă cât de mult sport este necesar pentru a combate impactul negativ al unei zile întregi de stat la birou? Un nou studiu sugerează că în jur de 30 – 40 de minute pe zi de exerciții fizice intense ar trebui să fie suficiente.

Până la 40 de minute de „activitate fizică moderată sau viguroasă” în fiecare zi sunt de ajuns pentru a compensa pentru 10 de ore de stat, arată cercetările, deși orice fel de exerciții fizice ajută într-o anumită măsură.

Noi studiu se bazează pe o meta-analiză a nouă studii anterioare, care au implicat un număr total de 44.370 de persoane din patru țări diferite ce au purtat diverse tipuri de dispozitive pentru monitorizarea activității.

Legătura dintre activitatea fizică și riscul de deces prematur, observată la mii de persoane

Analiza a descoperit că riscul decesului în rândul celor cu un stil de viață mai sedentar a crescut pe măsură ce timpul alocat activității fizice moderate sau intense a scăzut.

„În cazul indivizilor activi care desfășoară în jur de 30 – 40 de minute de activitate fizică moderată sau intensă, legătura dintre timpul extrem de sedentar și riscul decesului nu este semnificativ de diferit față de cei cu timp sedentar redus”, scriu cercetătorii.

Cu alte cuvinte, niște activități fizice rezonabil de intense, precum grădinăritul, mersul alert sau deplasarea cu bicicleta, îți pot reduce riscul de deces prematur la nivelul la care ai fi dacă nu ai petrece deloc timp stând la birou. Această legătură a fost observată în cazul a mii de oameni.

Câteva metode prin care oamenii pot fi mai activi

Cercetările susțin în mare parte sfaturile Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), care recomandă 150 – 300 de minute de intensitate moderată sau 75 – 150 de minute de intensitate viguroasă în fiecare săptămână pentru a combate comportamentul sedentar, potrivit Science Alert.

Urcatul pe scări, joacă cu cei mici sau cu animalele de companie, participarea la cursuri de yoga sau dans, mersul alert și desfășurarea treburilor prin gospodărie sunt câteva dintre metodele prin care oamenii pot fi mai activi. De asemenea, dacă nu poți începe cu 30 – 40 de minute, cercetătorii recomandă să ajungi treptat la acel interval de timp.

Vă mai recomandăm să citiți și:

Folosirea măștii în timpul exercițiilor fizice nu ne afectează plămânii

Vești bune, exercițiile pe care le facem acasă la fel de eficiente precum cele din sala de forță

Exercițiile fizice încetinesc dezvoltarea cancerului prin intermediul sistemului imunitar

Exercițiile fizice de intensitate ridicată ajută oamenii mai în vârstă mai mult decât ne-am fi așteptat

Cele mai noi articole
O specie de păianjen confecționează „buzunare” din frunze pentru a prinde și mânca broaște mai mari
O specie de păianjen confecționează „buzunare” din frunze pentru a prinde și mânca broaște mai mari
Secretele ascunse ale societăților antice, dezvăluite de imagini amplificate cu ajutorul microscopiei
Secretele ascunse ale societăților antice, dezvăluite de imagini amplificate cu ajutorul microscopiei
Imagini senzaționale cu un cerb și mai multe ciute care se joacă în zăpadă în Munții Apuseni
Imagini senzaționale cu un cerb și mai multe ciute care se joacă în zăpadă în Munții Apuseni
Kaspersky introduce rapoarte cu informații despre amenințările cibernetice care vizează industria auto
Kaspersky introduce rapoarte cu informații despre amenințările cibernetice care vizează industria auto
Tezaur spectaculos peste 1.600 de bijuterii din aur și argint, provenite de la executări silite, scos la licitație
Tezaur spectaculos peste 1.600 de bijuterii din aur și argint, provenite de la executări silite, scos la licitație
Un nou tip de dietă mediteraneană poate reduce considerabil boala ficatului gras non-alcoolic
Un nou tip de dietă mediteraneană poate reduce considerabil boala ficatului gras non-alcoolic
Locul în care Rusia și SUA trăiesc în armonie și se ajută reciproc
Locul în care Rusia și SUA trăiesc în armonie și se ajută reciproc
Cum datează arheologii obiectele descoperite și lumea care ne înconjoară
Cum datează arheologii obiectele descoperite și lumea care ne înconjoară
Călătoria prin găurile de vierme este posibilă, susțin astrofizicienii
Călătoria prin găurile de vierme este posibilă, susțin astrofizicienii
Vitamina D nu poate preveni apariția infecțiilor respiratorii, dar le poate ușura, sugerează un nou studiu
Vitamina D nu poate preveni apariția infecțiilor respiratorii, dar le poate ușura, sugerează un nou studiu
Pergamentul „Cartea morților”, lung de patru metri, descoperit într-un puț funerar din Egipt
Pergamentul „Cartea morților”, lung de patru metri, descoperit într-un puț funerar din Egipt
Un implant cerebral a tratat cu succes depresia severă în timpul unor cercetări revoluționare
Un implant cerebral a tratat cu succes depresia severă în timpul unor cercetări revoluționare
Unul dintre cei mai culţi domni ai Ţării Româneşti
Unul dintre cei mai culţi domni ai Ţării Româneşti
Arafat afirmă că retragerea testelor rapide din farmacii nu este de dorit
Arafat afirmă că retragerea testelor rapide din farmacii nu este de dorit
Ghetele al căror preț a crescut mai mult decât aurul, petrolul sau piața bursieră
Ghetele al căror preț a crescut mai mult decât aurul, petrolul sau piața bursieră
Cuptoarele egiptene pentru ouă și tehnologia considerată mai spectaculoasă decât piramidele
Cuptoarele egiptene pentru ouă și tehnologia considerată mai spectaculoasă decât piramidele
De ce se nasc rechinii tot mai slabi și bolnavi
De ce se nasc rechinii tot mai slabi și bolnavi
Amiba care se hrănește cu creier poate fi ucisă de un compus de plante, au demonstrat studiile de laborator
Amiba care se hrănește cu creier poate fi ucisă de un compus de plante, au demonstrat studiile de laborator