Home » Stiinta » Cât de mult sport trebuie să faci pentru a compensa pentru o zi întreagă de stat la birou

Cât de mult sport trebuie să faci pentru a compensa pentru o zi întreagă de stat la birou

Ioana Matei 11.30.2020
Cât de mult sport trebuie să faci pentru a compensa pentru o zi întreagă de stat la birou
Sursa foto: Pixabay

Știm prea bine că dacă petrecem ore întregi pe scaun nu este bine pentru sănătate, însă cât de mult sport este necesar pentru a combate impactul negativ al unei zile întregi de stat la birou? Un nou studiu sugerează că în jur de 30 – 40 de minute pe zi de exerciții fizice intense ar trebui să fie suficiente.

Până la 40 de minute de „activitate fizică moderată sau viguroasă” în fiecare zi sunt de ajuns pentru a compensa pentru 10 de ore de stat, arată cercetările, deși orice fel de exerciții fizice ajută într-o anumită măsură.

Noi studiu se bazează pe o meta-analiză a nouă studii anterioare, care au implicat un număr total de 44.370 de persoane din patru țări diferite ce au purtat diverse tipuri de dispozitive pentru monitorizarea activității.

Legătura dintre activitatea fizică și riscul de deces prematur, observată la mii de persoane

Analiza a descoperit că riscul decesului în rândul celor cu un stil de viață mai sedentar a crescut pe măsură ce timpul alocat activității fizice moderate sau intense a scăzut.

„În cazul indivizilor activi care desfășoară în jur de 30 – 40 de minute de activitate fizică moderată sau intensă, legătura dintre timpul extrem de sedentar și riscul decesului nu este semnificativ de diferit față de cei cu timp sedentar redus”, scriu cercetătorii.

Cu alte cuvinte, niște activități fizice rezonabil de intense, precum grădinăritul, mersul alert sau deplasarea cu bicicleta, îți pot reduce riscul de deces prematur la nivelul la care ai fi dacă nu ai petrece deloc timp stând la birou. Această legătură a fost observată în cazul a mii de oameni.

Câteva metode prin care oamenii pot fi mai activi

Cercetările susțin în mare parte sfaturile Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), care recomandă 150 – 300 de minute de intensitate moderată sau 75 – 150 de minute de intensitate viguroasă în fiecare săptămână pentru a combate comportamentul sedentar, potrivit Science Alert.

Urcatul pe scări, joacă cu cei mici sau cu animalele de companie, participarea la cursuri de yoga sau dans, mersul alert și desfășurarea treburilor prin gospodărie sunt câteva dintre metodele prin care oamenii pot fi mai activi. De asemenea, dacă nu poți începe cu 30 – 40 de minute, cercetătorii recomandă să ajungi treptat la acel interval de timp.

Vă mai recomandăm să citiți și:

Folosirea măștii în timpul exercițiilor fizice nu ne afectează plămânii

Vești bune, exercițiile pe care le facem acasă la fel de eficiente precum cele din sala de forță

Exercițiile fizice încetinesc dezvoltarea cancerului prin intermediul sistemului imunitar

Exercițiile fizice de intensitate ridicată ajută oamenii mai în vârstă mai mult decât ne-am fi așteptat

Cele mai noi articole
10 lucruri de știut despre Mihai Eminescu, poetul național al României
10 lucruri de știut despre Mihai Eminescu, poetul național al României
Sit arheologic, cu oseminte umane, descoperit în timpul lucrărilor pentru drumul expres Craiova – Pitești
Sit arheologic, cu oseminte umane, descoperit în timpul lucrărilor pentru drumul expres Craiova – Pitești
Câte cazuri de COVID-19 au fost confirmate după evenimentele-pilot din București și Cluj-Napoca
Câte cazuri de COVID-19 au fost confirmate după evenimentele-pilot din București și Cluj-Napoca
Scandalul abuzurilor sexuale din Biserica Catolică. De ce a refuzat Papa Francisc demisia lui Reinhard Marx
Scandalul abuzurilor sexuale din Biserica Catolică. De ce a refuzat Papa Francisc demisia lui Reinhard Marx
Junimea, societatea care a descoperit cei mai importanți scriitori români ai secolului XIX
Junimea, societatea care a descoperit cei mai importanți scriitori români ai secolului XIX
Ce s-a întâmplat în creierul voluntarilor cărora li s-a atașat un deget robotic la mână
Ce s-a întâmplat în creierul voluntarilor cărora li s-a atașat un deget robotic la mână
Președintele Microsoft: Așteptați-vă la „un viitor orwellian” dacă nu adoptăm legi pentru a controla inteligența artificială
Președintele Microsoft: Așteptați-vă la „un viitor orwellian” dacă nu adoptăm legi pentru a controla inteligența ...
Un singur radiotelescop a detectat sute de semnale radio misterioase extragalactice
Un singur radiotelescop a detectat sute de semnale radio misterioase extragalactice
Câți dintre români au luat vitamine sau suplimente alimentare în perioada pandemiei
Câți dintre români au luat vitamine sau suplimente alimentare în perioada pandemiei
Hackerii mizează pe popularitatea criptomonedelor și a lui Elon Musk pentru a păcăli oamenii
Hackerii mizează pe popularitatea criptomonedelor și a lui Elon Musk pentru a păcăli oamenii
Marinarii Māori au ajuns în Antarctica cu 1.200 de ani înaintea europenilor
Marinarii Māori au ajuns în Antarctica cu 1.200 de ani înaintea europenilor
Ismail al-Jazari, inventatorul musulman considerat de mulți părintele roboticii
Ismail al-Jazari, inventatorul musulman considerat de mulți părintele roboticii
Eveniment-tablou. Marii maeștri ai artei românești și sute de capodopere de artă
Eveniment-tablou. Marii maeștri ai artei românești și sute de capodopere de artă
În urma cu 59 de ani se înfiinţa varianta europeană a NASA. Cu ce se ocupă agenţia la ora actuală
În urma cu 59 de ani se înfiinţa varianta europeană a NASA. Cu ce se ocupă agenţia la ora actuală
Câte dintre unitățile sanitare nu au raportat nicio eroare medicală în 2020 – studiu
Câte dintre unitățile sanitare nu au raportat nicio eroare medicală în 2020 – studiu
Cum se poate descărca adeverința de vaccinare. Ce pași trebuie urmați?
Cum se poate descărca adeverința de vaccinare. Ce pași trebuie urmați?
Castelul Cantacuzino din Bușteni, palatul în stil neoromânesc construit de Nababul
Castelul Cantacuzino din Bușteni, palatul în stil neoromânesc construit de Nababul
Top 10 lumi oceanice extraordinare din Sistemul Solar
Top 10 lumi oceanice extraordinare din Sistemul Solar