Home » Știință » Vitamina D poate îmbunătăți sănătatea intestinului, însă nu prin lumina solară sau suplimentele alimentare

Publicat: 07.12.2020

Dovezile științifice au demonstrat că este foarte posibil ca până la 90% dintre boli și afecțiuni medicale să fie legate de microbiotă.

În jur de 80 – 90% din răspunsul nostru imunitar provine din stomac, astfel că este crucial să aflăm legăturile dintre bolile autoimmune, precum astm, cancer, diabet, și sistemul digestiv.

Intestinul gros găzduiește o populație diversă de miliarde de celule microbiene care afectează psihologia umană, metabolismul, dieta și funcțiile imunitare. În corpul uman, această populație de bacterii excelente și unele mai puțin bune ar cântări până la 1,8 kilograme.

Comunitatea științifică mai numește microbiomul „noul organ”. La fel ca o amprentă, microbiomul fiecărei persoane este diferit. Stresul, schimbările de mediu și comportamentul de alimentație pot afecta echilibrul fragil.

O populație diversă de miliarde de bacterii excelente și altele mai puțin bune

Bolile gastrointestinale precum sindromul de intestin iritabil și obezitatea au fost asociate cu disfuncționalități ale microbiotei gastrointestinale.

Cercetătorii de la Universitatea din California, San Diego, au descoperit recent că în cazul bărbaților în vârstă această producere de microbiotă este legată de cantitățile active de vitamina D, un nutrient esențial pentru sănătatea osoasă și imunitate. Studiul a fost publicat la data de 26 noiembrie în jurnalul Nature Communications și a dezvăluit o nouă definiție pentru vitamina D.

Vitamina D poate fi de mai multe tipuri, însă doar unul singur, un precursor activ care poate fi depozitat de corp, poate fi observat cu ajutorul testelor de sânge obișnuite. Corpul trebuie să metabolizeze precursorul într-o stare activă pentru a permite folosirea vitaminei D.

Nu contează cât de multă vitamina D obținem prin lumina soarelui sau suplimente alimentare

„Am fost surprinși să descoperim că diversitatea microbiomului, varietatea de tipuri de bacterii din intestinul gros al unei persoane, era strâns asociată cu vitamina D activă, însă nu și forma sa precursoare”, a declarat Deborah Kado, autor senior al studiului. În plus, Kado a mai explicat că diversitatea mai bună a microbiomului intestinal poate indica în general o stare de sănătate mai bună, potrivit Science Times.

De asemenea, mai multe cercetări au arătat că persoanele cu cantități mici de vitamina D prezintă un risc mai mare pentru dezvoltarea unei forme severe de COVID-19, tumori, insuficiență cardiacă și alte boli. Cu toate acestea, dintre peste 25.000 de oameni, cel mai semnificativ studiu de cercetare realizat până în prezent a concluzionat că un consum de suplimente cu vitamina D a avut efecte reduse asupra sănătății, inclusiv insuficiența cardiacă, cancerul sau chiar sănătatea oaselor.

Ce contează cu adevărat

Bărbații care au participat la cercetări au parte de niveluri variate de lumină solară, o sursă de vitamina D, și locuiesc în diferite părți ale Statelor Unite. Bărbații care locuiesc în San Diego, California, au avut parte de cea mai mare căldură, așa cum s-a prezis, însă au avut și cel mai precursor tip de vitamina D.

În mod surprinzător, oamenii de știință nu au observat o legătură între zona în care locuiau bărbații și nivelul lor de hormoni de vitamina D. Kado a adăugat că nu contează cât de multă vitamina D obținem prin lumina soarelui sau suplimente alimentare și nici cât poate depozita corpul. „Contează cât de capabil este corpul tău să metabolizeze acest lucru în vitamina D activă”, a afirmat Kado.

Eficacitatea vitaminei C împotriva COVID-19 depinde de nivelul de absorbție al acesteia la nivel celular

Vitaminele din alimente îţi cresc speranţa de viaţă, nu suplimentele. Doza de calciu care te îmbolnăveşte de cancer

Vitaminele şi mineralele care te ajută să slăbeşti sănătos

Vitamina D, singură, nu previne fracturile osoase

Momentul ratat de francezi în care puteau respinge atacul lui Hitler din Ardeni
Copacii „migrează” în soluri mai proaste din cauza schimbărilor climatice
O cutie de piatră cu ofrande ceremoniale rare, descoperită de arheologii mexicani
10 obiecte despre care n-ai știut că sunt făcute din petrol
Test de cultură generală. Care este diferența dintre lama și alpaca?
„Stratul D” al Pământului: O relicvă misterioasă la 3.000 de kilometri adâncime