Home » Stiinta » Cercetări recente arată care ar trebui să fie „instrumentele” folosite zilnic pentru o stare de bine

Cercetări recente arată care ar trebui să fie „instrumentele” folosite zilnic pentru o stare de bine

Ioana Matei 01.03.2021
Cercetări recente arată care ar trebui să fie „instrumentele” folosite zilnic pentru o stare de bine
Sursa foto: Unsplash

O criză globală a sănătății mintale este „al doilea val” de probleme de sănătate anticipat de experți din cauza stresului prelungit cauzat de pandemia de COVID-19.

Un studiu publicat recent în jurnalul Proceedings of the National Academy of Sciences prezintă o nouă structură pentru starea de bine emoțională care se concentrează pe anumite abilități ce pot fi învățate. Structura realizată de cercetători se bazează pe dovezi științifice care sugerează că starea de bine poate fi cultivată în mod pratic în viața zilnică.

„Este vorba mai mult de modul în care putem atinge această stare de bine. În mod tradițional, accentul în cercetările psihologice este pus pe tratarea bolilor mintale. Noi sperăm să extindem conversația pentru a susține cultivarea stării de bine la orice vârstă, chiar și atunci când persoana în cauză este relativ sănătoasă. Aceste abilități ne pot ajuta să devenim mai rezistenți în momente ca cele prin care trecum acum”, a explicat Christy Wilson-Mendenhall, unul dintre autorii cercetărilor și om de știință la Centrul pentru Minți Sănătoase de la Universitatea Wisconsin–Madison.

Cei patru piloni ai stării de bine

Structura se concentrează pe patru piloni care au fost studiați în laborator și au arătat că pot fi îmbunătățiți prin antrenament: conștientizarea, fie a mediului înconjurător sau a indiciilor date de propriul corp, prin gânduri și sentimente; conexiunea sau aprecierea, bunătatea și compasiunea; înțelegerea și cunoașterea de sine; și scopul, înțelegerea valorilor tale și a ceea ce te motivează.

Spre exemplu, conștientizarea și în special meta-conștientizarea (faptul de a fi conștient de propria conștientizare) pare să reducă stresul, să amplifice emoțiile pozitive și poate fi îmbunătățită prin antrenamentul mintal și practici precum meditația.

Un alt exemplu este scopul în viață, care este un obiectiv semnificativ și personal pe care oamenii pot încerca să îl atingă în viața zilnică. Scopul este asociat cu rezultate fizice și biologice pozitive, potrivit MedicalXpress.

„O perspectivă foarte motivantă asupra minții umane”

„Există calități ale unei minți sănătoase despre care oamenii nu știu că pot fi antrenate. Nu le considerăm abilități. Mulți dintre noi cred că pur și simplu suntem destinați să fim într-un anumit fel, însă realitatea este că aceste calități pot fi antrenate și sunt mai maleabile decât am crede. Este o perspectivă foarte motivantă asupra minții umane”, a spus Cortland Dahl, om de știință și autor principal al studiului.

Noua structură dezvoltată de cercetători oferă dovezi că oamenii pot trece cu bine de obstacolele vieții și că mintea și corpul se pot adapta. De asemenea, oamenii de știință au explicat că noua structura nu înlocuiește, ci mai degrabă completează modele anterioare.

Echipa speră să facă știința cât mai accesibilă cu putință și încurajează și alți cercetători să încorporeze aceste cunoștințe în programele de terapie, meditație și alte tratamente pentru sănătatea mintală.

Vă mai recomandăm să citiți și:

Cercetătorii de la Oxford demontează miturile: Jocurile video pot fi, de fapt, benefice pentru sănătatea mintală

Social media nu este neapărat dăunătoare. Iată cum poți folosi mai eficient rețelele de socializare online

Activitățile obișnuite joacă un rol important în starea noastră de bine

Lipsa somnului interferează cu capacitatea noastră de a uita amintirile traumatizante