Home » Știință » Unde este roverul Perseverance în imaginile impresionante surprinse cu planeta Marte

Publicat: 05.03.2021

Cu doar câteva săptămâni în urmă, la data de 18 februarie 2021, roverul Perseverance al NASA a amartizat la craterul Jezero de pe Planeta Roșie.

Evenimentul a fost cu adevărat spectaculos, iar oameni din toată lumea s-au uitat la transmisiunea în direct a agenției spațiale americane. Atunci când roverul Perseverance a atins suprafața planetei Marte, nu doar inginerii NASA a sărit de pe scaune, ci au fost aplaudați de milioane de oameni din lumea întreagă.

În zilele care au urmat, lumea a avut oportunitatea de a vedea tot felul de imagini cu suprafața planetei și cu amartizarea roverului.

Un program amplu care încearcă să afle există viață pe Marte

Cele mai recente imagini au fost surprinse de sonda orbitală Trace Gas Orbiter (TGO), care face parte din programul ExoMars al Agenției Spațiale Europene (ESA) și Roscosmos.

Din locația sa, mult deasupra cerului marțian, sonda TGO a surprins roverul Perseverance în craterul Jezero și a fotografiat alte elemente ale vehiculului de amartizare.

Încă din 2016, TGO orbitează planeta Marte și colectează date cruciale despre compoziția sa atmosferică. În mod special, TGO caută urme ale metanului atmosferic și alte gaze care ar putea rezulta în urma activității geologice sau biologice. Aceste eforturi fac parte dintr-un program amplu care încearcă să afle dacă viața a existat pe Marte în urmă cu miliarde de ani și dacă încă mai există.

Imagini care arată roverul Perseverance, parașuta și scutul termic în interiorul craterului Jezero

La data de 23 februarie, TGO a profitat de orbita sa și a surprins imagini cu sistemul Colour and Stereo Surface Imaging System (CaSSIS) care arată roverul Perseverance, alături de parașuta, scutul termic și elementele din timpul amartizării, în interiorul craterului Jezero.

După cum se poate vedea, elementele din timpul amartizării și scutul termic sunt puncte negre situate în jurul altor două cratere mai mici, în timp ce parașuta și carapacea roverului sunt puncte luminoase vizibile apropiate. Roverul Perseverance este un punct relativ slab în centrul imaginilor.

Operațiuni ambițioase și fără precedent

Aici, Perseverance își va petrece următorii doi ani în căutarea semnelor vieții microbiene antice, scrie Science Alert.

Având în vedere trăsăturile sale, care includ o deltă și depozite sedimentare argiloase, craterul Jezero a găzduit apă în urmă cu miliarde de ani. Tocmai de aceea, a fost ales pentru amartizarea roverului, cercetătorii fiind de părere că ar putea găsi aici dovezi ale vieții antice.

Perseverance va desfășura operațiuni ambițioase și fără precedent, timp în care va colecta mostre de roci și sol marțian. Acestea vor fi returnate pe Terra printr-o misiune separată a ESA și NASA.

Mesajul secret din parașuta lui Perseverance a fost descifrat. Ce alte mesaje mai ascunde roverul