Home » Știință » Filmul amartizării roverului Perseverance. NASA a publicat și mii de imagini nealterate cu planeta Marte

Sursa foto: NASA/JPL-Caltech
Publicat: 24.02.2021

NASA a publicat înregistrarea video cu amartizarea roverului Perseverance pe Marte, precum și mii de imagini nealterate din timpul evenimentului.

Înregistrarea video este impresionantă. Deși această etapă a misiunii a fost o reușită, filmarea arată încă o dată cât de dificilă este aterizarea unei nave spațiale de cercetare pe o lume extraterestră.

Mai întâi, înregistrarea video arată momentul în care este declanșată parașuta, care a ajutat la reducerea vitezei roverului de la 20.000 km/h până la 0 km/h. Apoi, scutul termic este separat de rover, ceea ce permite obținerea primelor imagini ale misiunii Perseverance cu suprafața marțiană.

Moment emoționant pentru cercetătorii de la NASA

Sistemul Skycrane al NASA reduce mai departe viteza roverului, astfel încât Perseverance să atingă cât mai gentil suprafața marțiană. După ce amartizarea este confirmată, cercetătorii de la NASA pot fi văzuți cum erup în aplauze și urale, momentul fiind unul foarte emoționant.

Aproape 5.000 de imagini nealterate cu Planeta Roșie

De asemenea, NASA a publicat peste 4.700 de imagini nealterate din timpul intrării în atmosfera marțiană a lui Perseverance și până la atingerea solului marțian de către rover. Publicarea imaginilor nealterate este o tradiție a agenției spațiale americane, însă de data aceasta NASA nu a publicat de la bun început imaginile. Deocamdată, reprezentanții agenției nu au explicat ce a provocat întârzierea. Toate cele 4.796 de imagini nealterate cu amartizarea lui Perseverance pot fi vizionate AICI.

Fără îndoială, imaginile surprind esența singurătății roverului Perseverance, aflat la mare depărtare pe o lume extraterestră.

De ce a criticat un renumit om de știință agenția spațială americană

Totuși, pledarea pentru transparență de la cea mai prestigioasă agenție spațială a lumii nu este întotdeauna o sarcină ușoară. Renumitul om de știință planetar Emily Lakdawalla, primul care a atras atenția cu privire la absența imaginilor nealterate, a spus că s-a confruntat cu un val de abuzuri pe rețelele de socializare online după ce a criticat NASA, potrivit Futurism.

„Probabil ceea ce urmează să spun ar putea părea incredibil de naiv, însă există oameni în comunitatea aceasta a căror întreagă carieră este să critice guvernele și să le tragă la răspundere. În ultimele zile eu am făcut tocmai acest lucru și răspunsul primit a fost abuz”, a scris Lakdawalla pe Twitter.

Primele imagini trimise de Perseverance de pe Marte. De ce trebuie să treacă inginerii NASA la „fusul orar marțian”