Home » Știință » De ce conține Solar Orbiter, satelitul trimis să observe Soarele, praf de oase carbonizate

Sursa foto: ESA/ATG medialab
Publicat: 08.04.2021

Solar Orbiter, un proiect comun al NASA și Agenției Spațiale Europene, este îmbrăcat cu un tip de scut neobișnuit și surprinzător de brutal.

Nava spațială, lansată pe orbită în februarie 2020, a încheiat recent prima călătorie prin spatele Soarelui. Nava spațială a putut supraviețui călătoriei mulțumită unui înveliș din pudră de oase carbonizate numit SolarBlack.

Oasele sunt un scut șocant de puternic împotriva radiațiilor cosmice, dar și un avertisment dur pentru potențialii extratereștri care ar putea trece prin apropiere de satelitul nostru.

Călătoriile în jurul Soarelui expun nava spațială Solar Orbiter la o cantitate letală de radiații cosmice de 13 ori mai mare decât cea care ajunge pe Pământ, precum și la temperaturi care pot topi metal.

Așadar, nava spațială a avut nevoie de o protecție specială.

Oasele au trebuit să fie carbonizate și înnegrite în avans

Așadar, compania de biotehnologie ENBIO a sugerat că oasele ar putea fi potrivite pentru satelitul din titan. Compania a dezvoltat anterior învelișuri de oase sintetice pentru implanturi medicale și dentare.

Problema este că învelișurile obișnuite de oase sintetice ard și își schimbă culoarea. Asta perturba abilitatea navei spațiale de a absorbi căldura în modul dorit de cele două agenții spațiale. Așadar, oasele au trebuit să fie carbonizate și înnegrite în avans astfel încât să controleze absorbția de căldură, dar și pentru a nu afecta nava spațială în timpul misiunii, scrie Futurism.

SolarBlack acoperă o cincime din suprafața navei spațiale

În următorii ani, satelitul îmbrăcat în praf de oase va trece tot mai aproape de Soare. Asta înseamnă că, dacă totul decurge cum trebuie, oasele carbonizate ar putea deveni o parte majoră din explorarea spațială în viitor.

Învelișul SolarBlack acoperă o cincime din suprafața navei spațiale și menține cele mai delicate părți la temperatura camerei. De asemenea, scutul absoarbe căldură de până la 540 grade Celsius. ENBIO, în colaborare cu Airbus, a mai dezvoltat și SolarWhite, un înveliș alb care acoperă alte părți ale satelitului acolo unde lumina solară trebuie să fie reflectată, nu absorbită.

NASA și SpaceX au semnat un acord pentru a nu se „deranja” în spațiu și a coopera pentru siguranță