Home » Stiinta » Speranță de viață prelungită cu 23% pentru șoarecii modificați genetic. Tratamentul ar putea fi folosit în viitor și la oameni

Ioana Matei 06.11.2021

Oamenii de știință din Israel au anunțat că au reușit să prelungească speranța de viață a șoarecilor cu până la 23%. Cercetătorii speră să poată face același lucru și pentru oameni.

Oamenii de știință de la Universitatea Bar-Ilan din Ramat Gan, Israel, au spus că au reușit să crească distribuția de SIRT6, o proteină responsabilă pentru repararea ADN-ul, în cazul a 250 de șoareci. Cercetătorii au mai precizat că șoarecii care au primit tratamentul au fost mai vioi și mai puțin predispuși la cancer în comparație cu animalele care nu au primit tratamentul.

Prelungirea speranței de viață a fost semnificativă, având în vedere că o prelungire echivalentă a speranței de viață a oamenilor ne-ar permite să trăim până la aproape 120 de ani”, a explicat Haim Cohen, director al Laboratorului pentru Mecanismul Molecular al Îmbătrânirii de la Universitatea Bar-Ilan.

„Schimbările pe care le-am observat în șoareci ar putea fi transferate și la oameni”

Echipa a publicat descoperirile, evaluate și de alți experți, în jurnalul Nature Communications. Studiul descrie modul în care SIRT6 a scăzut odată cu vârsta. Astfel, șoarecii și-au pierdut abilitatea de a mai extrage energie din grăsimile și acidul lactic din corp.

Cu toate acestea, după ce au fost modificați genetic astfel încât să crească aprovizionarea cu proteina SIRT6, șoarecii au putut genera energie din acele surse. Mai mult, animalele au fost mai puțin predispuse la cancer, au avut un colesterol mai scăzut și au putut alerga mai repede.

Cohen a precizat că laboratorul său cercetează acum modurile în care proteina SIRT6 ar putea fi stimulată și în cazul oamenilor. „Schimbările pe care le-am observat în șoareci ar putea fi transferate și la oameni, iar asta ar fi de-a dreptul spectaculos”, a subliniat Cohen, citat de Futurism.

„Acestea ar putea fi folosite în viitor pentru a gestiona îmbătrânirea”

În timp ce nivelul de SIRT6 din șoareci a fost crescut prin editarea genetică, Cohen și echipa sa încearcă să afle ce medicamente ar fi capabile de același lucru în cazul oamenilor. Cercetătorul a mai precizat că ar putea fi nevoie de doar doi sau trei ani până când acest vis va deveni o realitate.

„Dezvoltăm mici molecule care ar putea crește nivelurile de SIRT6 sau ar putea face cantitățile existente mai active. Acestea ar putea fi folosite în viitor pentru a gestiona îmbătrânirea”, a adăugat Cohen.

Bineînțeles, dacă am putea prelungi viețile oamenilor până la aproximativ 120 de ani ar fi nemaipomenit. Oamenii ar putea să se bucure de viață și să petreacă mai mult timp cu cei dragi.

Cum a schimbat un implant neural comportamentul social al șoarecilor. Efectele au fost imediate