Home » Știință » Cum a schimbat un implant neural comportamentul social al șoarecilor. Efectele au fost imediate

Sursa foto: Sandy Millar via Unsplash
Publicat: 15.05.2021

O echipă de oameni de știință a descoperit că prin activarea implanturilor neurale pe care le-au atașat de craniile șoarecilor, animalele au început imediat să interacționeze unele cu altele și să devină prieteni. Atunci când au dezactivat implanturile, socializarea s-a oprit.

Descoperirea marchează un pas important pentru cercetările de implanturi neurale optogenetice. Implanturile complet wireless le-ar permis cercetătorilor să declanșeze anumite regiuni ale creierului de la distanță în timp ce au observat cum șoarecii au desfășurat comportament de socializare fără intervenția umană.

Studiul a fost publicat în jurnalul Nature Neuroscience.

„Chiar nu am crezut că va funcționa. Din câte știm noi, aceasta este prima evaluare direct a unei ipoteze despre sincronia neurală în comportamentul social”, a explicat Yevgenia Kozorovitskiy, neurobiolog la Universitatea Northwestern, SUA.

Implicații mult mai mari decât am crede

Deși prieteniile la rozătoarea sunt fascinante și merită discuția inițiată printre paginile jurnalului Nature, implantul în sine are cel mai probabil implicații mult mai mari, potrivit Futurism.

În cazul de față, inginerii de la Universitatea Northwestern au reușit să construiască un implant neural optogenetic complet wireless, ceea ce le-a permis să declanșeze activitatea în creierul șoarecilor de la distanță fără că animalele să fie atașate de piese mari de echipament.

Asta este important pentru că le-a permis șoarecilor să se miște în voie în timp ce neuronii lor erau monitorizați și influențați de oamenii de știință. Astfel, cercetătorii au obținut o aproximație mult mai apropiată de realitate a comportamentului social din sălbăticie.

Ce comportament studiem de fapt?

„După cum ne-am așteptat, aceste afecte au schimbat tiparele de mișcare ale animalelor. Așadar, apar anumite întrebări. Ce comportament studiem de fapt? Studiem comportamente naturale sau comportamente asociate cu o limitare fizică?”, a spus John Rogers, unul dintre autorii studiului și cercetătorul care a dezvoltat implantul wireless.

„Avem acum tehnologia pentru a investiga modul în care legăturile se formează și se destramă între indivizii din aceste grupuri. De asemenea, putem analiza modul în care ierarhiile sociale apar în urma acestor interacțiuni”, a adăugat Rogers.

Studiile arată că șoarecii care au consumat o dietă de tip fast-food au devenit tot mai proști