Home » Știință » Iată cât de rapid ar putea o civilizație extraterestră să colonizeze galaxia Calea Lactee

Publicat: 22.06.2021

Colonizarea galaxiei Calea Lactee este o misiune de neconceput pentru noi, umili pământeni, însă, pentru o civilizație extraterestră capabilă să călătorească dintr-un sistem solar în altul, este șocant de ușor.

Având în vedere limitările tehnologice rezonabile, cercetătorii sugerează că o rasă extraterestră ambițioasă ar avea nevoie de un miliard de ani pentru a cuceri și coloniza întreaga regiune interioară a galaxiei, potrivit unui nou studiu publicat în jurnalul Research Notes of the American Astronomical Society.

Asta ar putea părea incredibil de lung, însă oamenii de știință au spus că nu este chiar atât de dramatic în comparație cu „timpul petrecut de galaxie așteptând să fie cucerită”.

O civilizație extraterestră ar putea distruge Pământul și revendica întreaga galaxie într-o clipită

Totuși, de ce ar vrea extratereștri să facă asta? Nu este chiar o idee atât de nefirească dacă ne gândim la faptul că foarte mulți oameni vorbesc despre colonizarea planetei Marte, Lunii și nu numai.

Într-un univers științifico-fantastic, o civilizație extraterestră foarte avansată ar putea distruge Pământul și revendica întreaga galaxie într-o clipită. Însă, oamenii de știință au dorit ca modelul misiunii lor galactice să fie oarecum ancorat în realitate, astfel că au impus limitări tehnologice care reflectă un scenariu mult mai credibil.

Asta înseamnă că a fost exclus motorul cu distorsiune, civilizațiile planetare mor odată cu trecerea timpului, iar navele spațiale călătoresc cu viteze pe care noi le putem realiza acum cu propria tehnologie.

Toate aceste ipoteze ridică un alt semn de întrebare

„Asta înseamnă că nu vorbim despre o specie agresivă care se extinde cu repeziciune și nu avem motor cu distorsiune. Există doar nave cu o tehnologie pe care am putea să o concepem și noi în ziua de azi, precum nave rapide care folosesc vele solare alimentate de lasere uriașe sau nave cu o durată de viață foarte îndelungată care pot desfășura călătorii de peste 100.000 de ani cu ajutorul rachetelor obișnuite și a forțelor gravitaționale ale planetelor gigantice”, a explicat Jason Wright, autor al studiului și astrofizician la Universitatea de Stat din Pennsylvania, SUA.

Totuși, o asemenea civilizație ar avea parte și de ajutor. Chiar dacă extratereștrii ar fi limitați la reguli învechite precum viteza luminii, mișcarea galaxiei le-ar oferi un impuls în călătoria lor, scrie Futurism.

Bineînțeles, toate aceste ipoteze ridică un alt semn de întrebare. Dacă acești extratereștri teoretici sunt atât de capabili să cucerească o galaxie, atunci ce mai așteaptă?

Fost astronaut: Cine crede că OZN-urile sunt extratereștri, acela este un idiot

Ce mesaje a trimis omenirea până acum extratereștrilor?

Un renumit astronom de la Harvard susține că extratereștrii ne-au vizitat deja în anul 2017