Home » Știință » NASA anunță, în sfârșit, data oficială de lansare pentru Telescopul Spațial James Webb

Publicat: 09.09.2021

Oficialii de la NASA au anunțat, în sfârșit, o dată de lansare oficială pentru Telescopul Spațial James Webb, observatorul orbital de ultimă generație despre care experții spun că va deschidea calea către o nouă eră a observațiilor și cercetărilor astronomice.

Telescopul Spațial James Webb urmează să fie lansat în ziua de 18 decembrie 2021. Ocazia va fi monumentală pentru astronomii de la NASA, Agenția Spațială Europeană (ESA) și Agenția Spațială Canadiană.

Oamenii de știință de la cele trei agenții spațiale au colaborat pentru dezvoltarea telescopului. Astfel, Telescopul James Webb este așteptat să îmbunătățească în mod semnificativ misiunile pentru căutarea de lumi locuibile (sau nelocuibile) în spațiul cosmic, scrie Futurism.

„O misiune exemplară care semnifică întruchiparea perseverenței”

Telescopul Spațial Hubble continuă să ajute astronomii să facă descoperiri fără precedent. Însă, ambițiile cercetătorilor depășesc acum capabilitățile telescopului vechi de 21 de ani. Asta, precum și drama recentă prin care a trecut Telescopul Spațial Hubble timp de aproape o lună în vara anului acesta, sugerează că a venit momentul pentru ca oamenii de știință să folosească noi instrumente.

Fără îndoială, vestea că Telescopul James Webb este gata de lansare este cât se poate de îmbucurătoare.

„Webb este o misiune exemplară care semnifică întruchiparea perseverenței”, a spus Gregory Robinson, director al programului Webb din cadrul NASA, adăugând că proiectul este așteptat cu nerăbdare în ciuda faptului că a fost amânat de repetate ori.

O imagine uimitoare cu o galaxie din constelația Cuptorul, surprinsă de Telescopul Spațial Hubble