Home » Știință » Molecule organice confirmate în Craterul Jezero de pe Marte

Molecule organice confirmate în Craterul Jezero de pe Marte

Sursa foto: ESA/DLR/FU-Berlin
Publicat: 20.12.2021

Oamenii de știință de la NASA au anunțat noi descoperiri, printre care și faptul că Craterul Jezero s-a format din magma vulcanică topită și că molecule organice au fost descoperit în rocile și praful de pe fundul craterului.

Totuși, acestea nu dovedesc existența vieții pe Marte. Compușii organici sunt pur și simplu cei care conțin legături de carbon-hidrogen, iar acestea se pot forma printr-o varietate de procese non-biologice. Într-adevăr, compușii organici au mai fost găsiți pe Marte, atât de roverul Curiosity cât și de sonda Mars Express.

Însă, descoperirea sugerează că rocile marțiene pot păstra acești compuși, care la rândul lor sugerează că materialul organic biologic poate fi, de asemenea, prezervat. Iar asta este destul de interesant.

Roverul Perseverance caută semne ale vieții antice pe Marte

Roverul Curiosity a descoperit, de asemenea, material organic în locul în care a amartizat, la Craterul Gale”, a spus omul de știință planetar Luther Beegle de la Jet Propulsion Laboratory al NASA. Descoperirea a fost făcută cu ajutorul unui nou instrument al roverului Perseverance numit Scanning Habitable Environments with Raman & Luminescence for Organics & Chemicals, sau pe scurt SHERLOC.

„SHERLOC ne ajută să înțelegem mediul în care s-au format materialele organice. Mai multe analize trebuie efectuate pentru a stabili metoda de producere pentru substanțele organice identificate”, a adăugat Beegle, citat de Science Alert.

Perseverance a ajuns pe Planeta Roșie în februarie, într-o regiune numită Craterul Jezero. Acest loc ar fi găzduit un lac imens, iar acum este bogat în minerale argiloase, caracteristice deosebit de importante pentru misiunea lui Percy. Astfel, roverul a fost instruit de NASA să caute semne ale vieții antice, iar având în vedere experiența noastră terestră, viața apare cel mai probabil în apropiere de apă.

O combinație de materiale organice în Craterul Jezero

În premieră, roverul este echipat cu 43 de recipiente în care va depozita mostre geologice de pe Marte, care să fie colectate și trimise pe Terra într-o viitoare misiune numită Mars Sample Return. Desigur, acele mostre vor fi limitate, astfel că Perseverance a fost echipat, de asemenea, cu o suită de instrumente științifice pentru a desfășura analize la fața locului.

Spre exemplu, instrumentul SHERLOC a reușit să detecteze o combinație de materiale organice în Craterul Jezero. Acestea nu au fost găsite doar în roci, ci și în praful care acoperea fundul craterului.

Roverul Curiosity al NASA a găsit molecule organice nedescoperite până acum pe Marte