Home » Știință » O companie anunță că a creat roșiile modificate genetic care conțin substanțe psihoactive

Publicat: 10.01.2022

Nu toate roșiile sunt la fel. Unele sunt folosite în supe, altele în salate; pe de altă parte, se presupune că o roșie modificată genetic este benefică pentru scăderea tensiunii arteriale, combaterea anxietății și îmbunătățirea somnului.

Potrivit Scientific American, un nou soi de roșie modificată genetic este vândut clienților japonezi ca o modalitate de a se relaxa și este primul aliment de pe piața liberă realizat cu tehnologia CRISPR-Cas9, citează Futurism.

Roșiile sunt modificate genetic pentru a conține niveluri ridicate de acid γ-aminobutiric (GABA), despre care Sanatech Seed, cu sediul în Tokyo, susține că poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale și favorizează relaxarea.

Este această roșie modificată genetic într-adevăr utilă?

„GABA este un compus faimos în Japonia, unul care îmbunătățește sănătatea. Este ca vitamina C. De aceea am ales ca aceasta să fie prima noastră țintă pentru tehnologia noastră de editare a genomului”, a declarat Hiroshi Ezura, director de tehnologie la Sanatech și biolog molecular de plante la Universitatea din Tsukuba.

Problema ar fi că nu există studii cu adevărat solide care să demonstreze că GABA face ceea ce susține Sanatech.

Compania citează două studii făcute pe oameni: o lucrare din 2003 despre efectul laptelui fermentat cu GABA și o lucrare din 2009 despre efectele GABA, ale oțetului și peștelui uscat.

Ce spun scepticii despre roșia modificată genetic?

Ambele au fost efectuate pe consumatori cu hipertensiune arterială ușoară și au prezentat efecte de reducere a tensiunii arteriale. Dar studiile nu au avut grupuri de control de încredere și efectele ar fi putut proveni dintr-o altă sursă.

Scepticii scriu despre roșia GABA de când a fost introdusă și aprobată pentru vânzare în 2020. Unele analize sunt mai pozitive cu privire la beneficiile potențiale, dar încă nu există consens.

Își va ține Sanatech promisiunea de a ajuta clienții să doarmă și să-și scadă tensiunea arterială? Există o singură modalitate de a afla: așteptăm și vedem.

Ar putea beneficiile activității fizice să fie influențate de poluarea aerului?

De ce scrâșnim din dinți și cum putem scăpa de acest obicei nociv?

Uleiul CBD ar fi micșorat tumoarea unei femei diagnosticată cu cancer pulmonar