Home » Știință » James Webb a finalizat faza de aliniere. Telescopul, pregătit pentru punerea în funcțiune a instrumentelor

Publicat: 30.04.2022

Alinierea telescopului spațial James Webb al NASA a fost finalizată. După o analiză completă, s-a confirmat că acesta este capabil să capteze imagini clare cu fiecare dintre cele patru instrumente științifice puternice aflate la bord.

După finalizarea celei de-a șaptea etape de aliniere a telescopului, echipa a organizat o serie de întâlniri pentru luarea unor decizii cheie și a fost de acord în unanimitate că Webb este pregătit să treacă la următoarea și ultima serie de pregătiri, respectiv punerea în funcțiune a instrumentelor științifice.

Acest proces va dura aproximativ două luni, înainte ca operațiunile științifice să înceapă în vară.

Performanța optică a telescopului continuă să fie mai bună decât cele mai optimiste previziuni ale echipei de ingineri.

Oglinzile lui Webb direcționează acum lumina complet focalizată, colectată din spațiu, în jos, către fiecare instrument, iar fiecare instrument captează cu succes imagini cu lumina care îi este transmisă.

Cel mai puternic telescop construit vreodată

Calitatea imaginii furnizate tuturor instrumentelor este „limitată de difracție”, ceea ce înseamnă că finețea detaliilor care pot fi văzute este cât se poate de bună, având în vedere dimensiunea telescopului. Din acest moment, singurele modificări ale oglinzilor vor fi ajustări periodice foarte mici ale segmentelor oglinzilor primare.

Acum, echipa Webb își va îndrepta atenția către punerea în funcțiune a instrumentelor științifice. Fiecare instrument este un set foarte sofisticat de detectoare echipate cu lentile unice, măști, filtre și echipamente personalizate care îl ajută să realizeze sarcinile pentru care a fost conceput, raportează EurekAlert.

Caracteristicile specializate ale acestor instrumente vor fi configurate și operate în diverse combinații în timpul fazei de punere în funcțiune a instrumentelor pentru a confirma pe deplin disponibilitatea lor pentru a începe misiunea.

Odată cu încheierea oficială a alinierii telescopului, personalul-cheie implicat în punerea în funcțiune a fiecărui instrument a sosit la Centrul de operațiuni de la Space Telescope Science Institute din Baltimore, iar o parte din personalul implicat în alinierea telescopului și-a încheiat sarcinile.

Telescopul James Webb va elucida misterele Sistemului Solar

Deși alinierea telescopului este finalizată, mai rămân unele activități de calibrare a telescopului. Ca parte a punerii în funcțiune a instrumentelor științifice, telescopului i se va comanda să arate spre diferite zone de pe cer, unde cantitatea totală de radiație solară care lovește observatorul va varia pentru a confirma stabilitatea termică la schimbarea țintelor.

În plus, observațiile de întreținere în curs de desfășurare la fiecare două zile vor monitoriza alinierea oglinzilor și, atunci când este necesar, vor aplica corecții pentru a menține oglinzile în locațiile lor aliniate.

Telescopul spațial James Webb este cel mai mare, cel mai puternic și cel mai complex telescop științific construit vreodată în lume. Webb va elucida misterele din Sistemul nostru Solar, va privi dincolo, spre lumi îndepărtate din jurul altor stele, și va cerceta structurile și originile misterioase ale Universului nostru și locul nostru în el.

Webb este un program internațional condus de NASA împreună cu partenerii săi, ESA (Agenția Spațială Europeană) și Agenția Spațială Canadiană.

Telescopul James Webb a depășit așteptările cercetătorilor de la NASA. Iată prima fotografie „complet aliniată”